EU-FTL

Viper1983

New member
nou nou... hebben ze het toch weer voor elkaar om uitstel te krijgen.
Dit was natuurlijk te verwachten maar toch...
Waarom duurt het ook zo lang om alle "witte vlekken" in te vullen?
Nu mogen we nog tig maand 19 uur werken ipv 16 uur (3 mans cockpit).
Jammer voor de maatschappijen maar mooi voor ons. Niet meer die verrotte driehoekjes, omdat dat nooit meer kan in 16 uur.

nou ja... maar wachten tot de volgende "definitieve" datum....:rolleyes::dozey:
 
En ook driehoekjes mogen nog! Er staat nergens in FTL dat het niet mag...?
Ik geloof niet dat we er minder om gaan vliegen....alleen meer `heavy´!

Grt.
 
Hoe kom jij aan 16?

Maximale FDP is toch 13uur.

Als er Heavy gevlogen wordt mag je voor:

Horizontale rustgelegenheid: 4uur
Zitplaats klasse A: 2uur
Zitplaats klasse B: 1uur

Bijtellen.

Is het dan niet 13, 14, 15 of 17 uur depending on the rest facility?

Correct me if I am wrong.

Bron: VNV; Op de hoogte
 
Laatst bewerkt:
Die op de hoogte was een informatieve nieuwsbrief waar geen beslissing over is genomen.
Ik heb hierover namelijk een vraag bij de vnv neergelegd. Er komt straks een nieuwe op de hoogte.

Die 16 uur haal ik uit onze OM A. Daar staat namelijk dat we bij een rustgelegenheid klasse A gewoon 3 uur kunnen verlengen. Dus 13 + 3 is 16.
In de tabel van de vnv staat 2 uur, maar of dit nu juist is weet ik niet.
 
@viper

die rustgelegenheid klasse A is dat een stoel in de business met zo'n tentje eromheen ?
 
Ja dat is net voldoende.

We blijven kamperen!

Hoe doen jullie dat eigenlijk? Of maken jullie niet van die lange dagen?
Een rustgelegenheid is vrij lastig in die kleine raketjes :grijns:
Ja ok... je ligt toch de hele tijd te pitten voor in, maar toch :D
 
Kleine raketjes? Zou je potverdriedubbeltjes over de knie moeten leggen zeun !:D
Dit raketje gaat .84. Jullie 76 gaat .78 ?
Wij kunnen niet veel langer dan zeven en een half uur vliegen. Er is geen restplaats voor ons, maar de stoel kan wel redelijk plat. Laatst naar Dubai nog ff een half uur mijn oogjes dichtgehad dat gaat opzich wel.
 
Dit raketje gaat .84. Jullie 76 gaat .78 ?

Dan hoeft ie toch niet over je knietjes :rt:, raketten zijn over het algemeen zeer snel naar mijn weten, had ie dus gelijk ;)

Iig is volgens mij iedereen ondertussen sneller dan onze M0.7, af en toe zelfs 0.68, dan hoor je ze overal weer zuchten als wij op FL350 ertussen komen tuffen :haha:

On topic; Wij hebben soms heel erg korte nightstops (7u hotel) en die moeten ze nu wsl allemaal gaan herzien, aangezien we vanaf nu ook onze minimale rest moeten hebben. Maar voorlopig werken we dus spllit duties, kunnen ze weer een maand verder.
 
^-^ klopt laatst nog vroeg rhein radar aan een Arke zijn machnumber; 0.76 was zijn antwoord, rhein:" can you increase" antwooord "negative, not with todays fuel prices" :D
 
Hehehe, je ziet het overal!

Laatst was een Air Mauritius 777 4 1/2 uur bezig met ons in te halen! Wij vlogen CI 18, wat resulteerde in ong M.76/.77. Verschrikkelijk langzaam maar ja... wel goedkoper blijkbaar.

Over de oceaan meestal M.80 hoor Peut.
.84 is max voor ons, vliegen we dus ook bijna nooit. Maar ja.... scheelt ook een paar kilo he?! :grijns: (dan bedoel ik de vliegtuigen, niet tussen ons persoonlijk hahahahaha)
 
De Europese Unie houdt door de wetgeving rond de werk- en rusttijdenregeling (EU-FTL) de vermoeidheid bij verkeersvliegers in stand. Dat stelt de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) vrijdag (16 januari) naar aanleiding van een volgende week te verschijnen medisch en wetenschappelijk onderzoek van de Europese luchtvaartautoriteit EASA.

ik ben benieuwd wat er in dat onderzoek staat
 
Ja en sommige onder ons willen EU FTL niet omdat het een verslechtering is van huidige regels... dus een lever voor management voor onderhandeling...
 
Terug
Bovenaan