Et Tu, Brute ?

arthorizon

New member
Zelfs mijn oude liefde is betreurenswaardig overstag gegaan en heeft de bedenkelijke neerwaarstse spiraal van slechter wordende T en C’s ingezet.
ATW Online:
Lufthansa wants to reduce pilot costs further to help boost profitability and meet increasing competition in the global airline market, Chief Executive Wolfgang Mayrhuber said. In an interview with Reuters, Mayrhuber questioned how long LH can continue to pay its pilots "significantly above the market rate" and said market conditions should apply to new pilots joining the company. "We have to convince the unions that lower pay is advantageous for them, as only profitable jobs are secure jobs," he said. "We have to negotiate with the unions. It is not easy. Not everyone understands how much a large company like Lufthansa has to earn to be secure." Mayrhuber told ATWOnline previously that LH needs to achieve an annual operating profit of €1 billion ($1.2 billion) "as soon as possible" to grow and create value. He added that the Vereinigung Cockpit pilots union will have to budge on an agreement preventing lower-paid pilots at its airline partners such as CityLine from flying regional planes with more than 70 seats. "If not, we will have to find other solutions," he said. These would not include using Swiss International Air Lines, which Lufthansa took over this year, he added.

Hals und Beinbruch.

Met tegenzin, maar hier dan mijn voorspelling voor 2006,

“Air France gaat het voorbeeld van Lufthansa volgen”

Cheers
Art
 
Zover is het nog niet. Als je al bij zulke cijfers loon moet gaan inleveren, wat verwachten ze dan wel niet als er een keer een nul jaar gedraaid wordt?

Kortom, mijn voorspelling voor 2006; de piloten van AirFrance staken nog sneller dan de Lufthanseaten.
 
Misschien een schop tegen het zere been...

:eek: onderstaande tekst kan schokkend zijn :eek:

Misschien zijn er wel een heleboel piloten die niet persé die topsalarissen mee naar huis willen nemen.
:1855:

vliegplannetje
 
Mensen willen koste wat kost vliegen en accepteren meer en meer (kosten en minder en minder inkomen)

Iedereen verkiest €200.000 boven €100.000 euro. Maar als de keuze ligt tussen; ik vlieg en verdien goed of; ik vlieg niet want ze geven mij niet het fortuin wat de oude garde verdiende dus ze kunnen de pot op, kiest iedere rechtgeaarde piloot in hart en nieren toch voor nummer één.

Vliegen is wat we willen.

Mijn voorspelling voor 2006, managers blijven aan alle kleine pootjes zagen, alle beetjes helpen nl , en de aannamegolf laat weer een jaartje op zich wachten.




Edit:

KUALA LUMPUR - Voor de luchtvaartmaatschappijen in de Azië/Pacific regio wordt 2006 een belangrijk jaar. Volgens het Centre for Asia Pacific Aviation is er sprake van enige onzekerheid over de uitbreidingsplannen van de maatschappijen. Herstructurering van bedrijven, een grotere liberalisatie van routes en een tekort aan piloten bedreigen de groeimogelijkheden.

Volgens Peter Harbison, Executive Chairman van het Centre for Asia Pacific Aviation, is 2006 het jaar van de stilte voor de storm. Luchtvaartmaatschappijen moeten consolideren en hun vloten en routes uitbreiden. Daarbij moet er een balans zijn tussen handelsgroei en investeringen. De druk van het uitbesteden en kostenreductie zal nog groter worden.

Verschillende maatschappijen hebben orders geplaatst voor nieuwe vliegtuigen. Hierdoor wordt het aantrekken van investeringen in 2006 nog belangrijker.

Het gerenommeerde Centre for Asia Pacific Aviation is een in luchtvaart gespecialiseerd adviesbureau.

Bron LVN.

Tekort aan piloten. Het zal wel.
 
Laatst bewerkt:
Oude liefde Lufthansa? Heb je in een verleden hier ook gevlogen?

Ze zijn lekker bezig nu. Momenteel wordt kabinepersoneel met 10 dienstjaren of meer een afkoopsom aangeboden om op te houden met werken. Niet dat ze teveel mensen aan boord hebben, integendeel! Maar deze medewerkers zijn natuurlijk wel duur. Oftewel, tegelijkertijd worden er, uiteraard voor duidelijk slechtere condities dan tot voor kort, veel nieuwe kabinemedewerkers aangenomen...........

Maar in de cockpit willen ze natuurlijk ook besparen. Alhoewel in een benchmark onderzoek van een paar jaar geleden al bleek dat we bij LH helemaal niet bovengemiddeld verdienen vindt het bestuur natuurlijk toch dat er ingeleverd moet worden. Dat het huidige cockpitpersoneel niets af wil geven weten ze en daar wagen ze zich voorlopig dus ook nog niet aan. Eind vorig jaar werd bij de CAO onderhandelingen al afgesproken dat de nieuwe, nog aan te nemen, vliegers minder zouden gaan verdienen. Nu willen ze dat dus nog verder naar beneden schroeven. Bovendien beginnen de meeste nieuwe vliegers bij Germanwings i.p.v. Lufthansa passage. Harder werken dus voor minder geld.
 
Art -

Wat Kace al zei.. Ident eens even!! Vandaar dat de baas in huize Art van duitse afkomst is? Was het een zwoele nacht kerst 1972 met Art als een jonge co op de nieuwe DC10 waar hij tegen de ware aanliep tijdens een RON, in het altijd door art gehate, maar opeens bruisende FRA ? Details please...

Of was het de (al dan niet mooie) dochter van de Lufthansa chief pilot 707 fleet waardoor Art in het voorjaar van 1964 maar besloot het huwelijks bootje in te stappen.. Tsja, alles voor een goeie job toch... ;)

En dit allemaal in een periode waarin safe sex taboe was..

Im waiting......

Kace -

Hoe werkt dat precies bij jullie? Hebben jullie een contract dat cityline verbied anything over 70 seats te vliegen ?

Ben bang dat het niet meer lang gaat duren voordat het virus vanuit de VS overwaait naar Europa.. 70 en 90 seaters operated by regional airlines die al het mainline vliegen overnemen... Better believe it.

Pinnacle (Northwest airlink red.) wil binnenkort met 70 en 90 seat kisten gaan vliegen. Dit mag echter niet conform het contract met ALPA Northwest/Pinnacle/Mesaba, en dus gaat men proberen om die nieuwe kisten op een seperaat certificaat te kopen, zodat ze hier omheen kunnen komen, en de piloten gewoon 50-seat pay blijven betalen op die nieuwe kisten (....) omdat in dat geval ook ALPA er niet aan kan komen met haar handjes. (.....)

Mama northwest kan haar geluk niet op als bovenstaande lukt, aangezien dan eindelijk die dure MD80's and pilots aan de kant kunnen worden gezet :mad:

Om de druk extra op te voeren heeft Northwest laten doorschemeren aan haar dochters Pinnacle en Mesaba dat tijdns de volgende contract onderhandelingen alle regionals mogen bieden op het Northwest vliegen ipv enkel Pinnacle en Mesaba wat het tot nogtoe altijd was...

Noem me een jonge oude lul, maar ik vind dat alles met meer als 50 stoelen onder mainline thuis hoort.

Als Northwest 70 - en 90 seaters wil kopen, kopen ze die maar lekker zelf, op hun eigen certificaat en gooien ze de DC9 piloten die nu op straat staan daar maar op voor Jetblue EMB170/190 + 10% rates.. Is goedkoper als de huidige DC9 salarissen. Iedereen happy.

Kan je verzekeren dat de wereld te klein is als men bovenstaande gaat proberen. Het is MESA airlines destijds gelukt met Freedom als 2e certificaat.. En het is pas geleden TSA gelukt met GOJETS... Kan je verzekeren dat die gasten die bij die alter egos een job accepteren geen leven meer hebben, en hun naam de rest van hun leven terug zien op zwarte lijsten. Zie: http://www.gojetpilots.com/

jumpseat.jpg


Goodluck trying to get a jumpseat home douchebag.

I love the job, I hate this freaking industry.

(zo, dat lucht even op.. Nu een koude Amstel uit mn koelkast vissen.. Art, ga nou niet zitten schudden met je hoofd, ik weet dat de baas des huizes nu aan een martini zit en jij inmiddels je 2e Jack Daniels aan het nuttigen bent. En als je uit je raam naar links kijkt, zie je dat je buurman ook inmiddels een goede fles achter de kiezen heeft zitten. so give junior a break please)

FD

--

NORTHWEST PILOTS FURLOUGHED BUT NOT FORGOTTEN!!
 
Laatst bewerkt:
@ Kace and @ Lausbube FD

Klopt, LH van 1974 tot 1986.
In Duesseldorf gewoond, had toen de leukste Altstadt van Europa, waar je bij
Dr. Jazz, (sprechstunde von 17.00 bis 01.00), de echte New Orleans muziek kon horen en zien terwijl je aan de toog halve litertjes Altbier stond weg te kappen.
En Frau Horizon…. Was indertijd mijn tandarts.
Als Ik nu naar links kijk zie Ik mijn buurman niet meer maar de Petronas twin towers.

Zo, genoeg onthullingen, back to topic.

quote
Als Northwest 70 - en 90 seaters wil kopen, kopen ze die maar lekker zelf, op hun eigen certificaat en gooien ze de DC9 piloten die nu op straat staan daar maar op voor Jetblue EMB170/190 + 10% rates.. Is goedkoper als de huidige DC9 salarissen. Iedereen happy. Unquote.

Iedereen happy ? Dacht het niet, leg eens uit. En nog even voor de goede begripsvorming, de vliegers die toendertijd bij de club van Harm P. voor een laag salaries zijn gaan werken met een eigen betaalde T/R, die zouden bij jouw niet meer op de J/S mogen ? Het gaat bij Jetgo toch om het accepteren van arbeidsvoorwaarden ?
Een Scab is wat anders, dat is een vlieger die een in verband met een arbeids conflict stakende collega gaat vervangen.

Blijf je met oud en nieuw in Denver ?

Cheers
Art
 
Art -


re NWA :

NWA wil EMB 170/190 kisten hebben die routes van de DC9 overnemen.. Het liefst gooien ze die nieuwe kisten op het certificaat van Pinnacle aangezien de salarissen daar uiteraard een stuk lager liggen. Dit mag echter niet omdat het huidige contract pinnacle verbied met kisten over 50 seats te vliegen. Dus is men bang dat Pinnacle de zelefde truuk als MESA en TSA gaat proberen uit te halen.


Elke heer/vrouw van HE en/of AH is van harte welkom op mijn JS.

We praten langs elkaar heen. De club van vriend Harm was een club opzich.. Niet een alter ego naast en van Air Holland.. (Air Holland mgmt bracht niet Holland Exel in het leven om om het VNV heen te kunnen zodat ze voor lage salarissen RJ's konden vliegen naar Brussel ipv een 76 bij wijze van spreken)

GOJETS is in het leven geroepen door TSA (zelefde managment) om ERJ's te kunnen opereren tegen lagere salarissen. De kisten zijn gestationeerd op STL, waar ook alle TSA kisten zijn/waren gestationeerd. Toen dit eenmaal op poten stond werden er handen vol TSA mannen op straat gezet, maar ze mochten wel bij GOJETS werken tegen een 30% paycut, mochten zit dit willen.

Inderdaad geen scabs, maar veel dichterbij kun je niet komen als je daar werkt als je het mij vraagd.

re newyears: Hangt er nog een beetje vanaf. FD wil de lokale bar in. Niet om af te tellen tot 12 uur, maar om af te tellen tot happy hour.... Vrouwtje wil naar the Big Apple. Sure, dollars groeien toch bij FD op zn rug...

Waar zit Art ? Genoeg parking space op DIA for een BBJ, dus jullie zijn van harte welkom hier in D-town.

FD
 
@ FD

Nogmaals de quote,
Als Northwest 70 - en 90 seaters wil kopen, kopen ze die maar lekker zelf, op hun eigen certificaat en gooien ze de DC9 piloten die nu op straat staan daar maar op voor Jetblue EMB170/190 + 10% rates.. Is goedkoper als de huidige DC9 salarissen. Iedereen happy.

Die DC9 vliegers kunnen toch nooit happy zijn, dat bedoel ik.

Overigens is het niet relevant welke methode gekozen wordt om de vlieger salarissen omlaag te krijgen. Het gaat uiteindelijk om het aanvaarden van, slechtere, arbeidsvoorwaarden.
Als TSA honderd vliegers op straat zet en ze vervolgens een slechter contract aanbied bijGojet begrijp ik wel dat de Gojet haters dit als een industrietak wijde erosie zien van T/C’s. Die trend is echter onomkeerbaar ingezet en het aanvaarden van die kondities is aan de betreffende vliegers. In een aantal gevallen zal dat betekenen, aanvaarden of foodstamps.

Als morgen TUI een nieuwe Nederlandse regionale maatschappij opricht om met CRJ’s rond te vliegen en vervolgens 50 vliegers op straat zet met een aanbieding om voor een slechter salaries bij de nieuwe club te beginnen zouden dus alle vijftig moeten weigeren. Denk je echt dat ze allemaal zouden weigeren? En degenen die het toch aanvaarden mogen bij jouw niet meer op de J/S?
Dat zijn toch geen scabs.
Je kan deze desastreuse ontwikkeling niet op de individuen afschuiven. Dat zijn de slachtoffers.

Ook in Europa kan nu alles, ga nog even langs bij Pprune en lees over Swiss,(eigendom van Lufthansa), wat zich daar afspeelt, zum kotzen, en in Frankfurt vinden ze het prima, de trend is gezet.

Over to you

Cheers
Art
 
:)

Art,

We praten weer langs elkaar. Als HE morgen haar vliegers verteld (take it or leave it) om bij haar nieuwe alter ego CRJ's te gaan vliegen voor een dikke paycut, of op straat te gaan staan zullen er uiteraard een paar zijn die de CRJ job pakken.. Dit zijn ook niet de boosdoeners, en zijn van harte welkom op mijn jump..

Wel boosdoeners zijn buitenstaanders die een job bij die nieuwe alter ego accpeteren (niet de HE vliegers dus).

Deze nieuwe mensen pakken een job die gecreeerd is over het lijk van een HE vlieger.. If you get my drift.

En zulke mensen komen inderdaad aardig dicht bij scabs. Met name de DEC's bij dergelijke clubs zouden beter moeten weten. Bijna alle regionals nemen aan in de VS dus er is geen smoes voor ze te verzinnen om daar een job te accepteren.

Daar had ik het over.

FD
 
FD,

Gelukkig is het in ieder geval in NL zo dat als een maatschappij
activiteiten afstoot en een ander gaat vervolgens in overleg en of in gelieerde vorm deze activiteiten overnemen de benadeelden in dienst genomen moeten worden.
Ik weet waar ik het over heb, wij hebben ooit een voorraad en
activiteiten overgenomen van een bedrijf dat op de fles ging.
Mooi dat we dus ook het personeel via tussenkomst van de rechter in dienst moesten nemen.
Ander voorbeeld is meubelfabriek Oisterwijk.
Door de sterke mechanisatie en automatisering van het productieproces had meubelfabriek Oisterwijk relatief dure vakmanschapmensen in dienst.
Hierdoor konden ze niet meer de concurrentie aan.
Gevolg op de fles omdat ze natuurlijk de salarissen niet omlaag konden brengen.
Een doorstart was niet mogelijk met hetzelfde personeel daar
men anders weer dezelfde mensen moest aannemen.
Na 1 jaar is er alsnog een doorstart gekomen met dezelfde mensen (omdat die niet tegen hetzelfde salaris een ander baan konden vinden) maar nu tegen een lager salaris.
Waar ik nu op doel is dat je strekte ook tevens je zwakte kan zijn.
De hoge mate van organisatiegraad bij de vakbonden die uiteraard staan waar ze voor staan staan kan ook in je nadeel uitwerken.
Nu wil ik natuurlijk een meubelmaker niet vergelijken met een vlieger hoewel wel allemaal een vakman. maar is het niet zo dat men de concurrentie wil voorblijven of minmaal wil volgen.
dit wel eens van die move's meebrengen die niet gepast (en of ongewoon) zijn.
Maar ja liever vliegen voor minder dan helemaal niet.
Zoals vaak gezegd het is allemaal een spanningsveld tussen vraag en aanbod versus prijs.
We accepteren en graag zelfs nml wel dat de prijs van een ticket steeds goedkoper wordt maar als het gaat waar dat nu vandaan moet komen is er ineens niemand thuis.
Ik betaalde vroeger 10 jaar geleden 1500 euro voor een retourtje Wenen nu 700 euro met dezelfde maatchappij.
Zit je in een ryan-air kist betaal 200-300 euro of zelfs minder voor
een soortgelijk tripje.
Ik wil een captain van 45 jaar van een gerenomeerder maatchappij met een salaris van 100.000 plus havo vooropleiding wel eens zien als het voor hem ophoudt en hij komt niet meer aan de bak in de vliegerij. Ik zou mooi genoegen nemen met minder hetgeen ook gebeurt in de USA nu.
Ik heb natuurlijk mooi praten bij mij kan het gelukking niet minder.
Het zijn niet de vliegers die ons salaris bepalen maar de markt oftewel je passagiers, geen passagiers niet vliegen!!!!
Ik wil niemand op de kast jagen maar zo kijk ik er tegen aan, in de handel is het niks anders en dat gaat al sinds het ontstaan van de mensheid zo.
Maar goed voor volgend jaar al het beste en dat de markt voor iedereen aantrekt, meer vliegen. Voor de vliegers met minimum salaris hopen een beter salaris (de markt trekt aan) voor de vliegers met een goed tot zeer goed salaris probeer het vast te houden help je ons ook mee (zou ik ook doen)

groet VCC
 
Oorspronkelijk gepost door Flying Dutchman

Wel boosdoeners zijn buitenstaanders die een job bij die nieuwe alter ego accpeteren (niet de HE vliegers dus).

Deze nieuwe mensen pakken een job die gecreeerd is over het lijk van een HE vlieger.. If you get my drift.

Is dit niet gewoon een vorm van marktwerking? Als de HE vlieger de nieuwe voorwaarden niet accepteert, komt er een ander in de plaats. Ik kan me goed voorstellen dat er (bijvoorbeeld!) piloten zijn die net klaar zijn met de opleiding en die maar al te graag hun uren willen gaan maken om ervaring op te doen en uiteindelijk hun schuld af te lossen. Kun je het ze kwalijk nemen? En zijn zij de boosdoeners? Ik denk dat je het management moet aanwijzen en niet de piloten. De 'bijna'scabs zijn enkel de reden dat het management zoiets kan flikken, maar boosdoeners zijn het imho niet...
 
Terug
Bovenaan