Ervaringsuren.

Ruud

New member
Indien je in het bezit bent van een PPL heb je een minimale ureneis.
Om voor een CPL in aanmerking te komen heb je ook een minimale ureneis. Deze uren zijn op verschillende manieren op te bouwen.
Ik kan namelijk de uren opbouwen door rondjes om het vliegveld te vliegen maar ook door diverse navigatievluchten uit te voeren door europa.

Nu mijn vraag: welke (kwaliteits-) eisen worden er aan de opgebouwde uren gesteld om v.w.b. het praktijkgedeelte in aanmerking te komen voor een CPL?
 
Weet niet zeker of er eisen aan het 'soort' uren worden gesteld..
Wederom wellicht even in de jar-fcl 1 kijken...

Maar beetje common sence lijkt me dat als je 200 uur rondjes rond de kerk vliegt, je niet echt veel ervaring opdoet.. kortom, lekker naar het buitenland, zijn de landingen overigens ook nog goedkoper :D

Waar ik vlieg worden bv. heel vaak toertochten georganiseerd, zijn erg leuk om ervaring op te doen!
 
IVW kijkt alleen maar naar de uren. Voor je ervaring is het heel goed om richting frankrijk en duitsland te gaan voor een paaar dagen. Neem een maatje mee, deel je kosten en 2 maal zoveel ervaring.

Succes,

Rob.
 
Heb je aan Amerika gedacht?
Zeker mogelijk om 6-8 uur per dag te vliegen.
Een paar trainings vluchten met instructeur om je bekend te maken met Class B airspace (denk Schiphol of Frankfurt TMA) is altijd een goed idee.
Daarna opbouwen, ieder dag verder weg en moeilijker airspace.
 
Er zijn wel degelijk eisen zoals beijvoorbeeld een 500nm trip waarbij op tenminste 2 andere velden dan het veld van vertrek een full stop gemaakt word.

Zou effe in de JAR-FCL 1 gaan kijken die is bij ivw te downloaden.
 
America is idd goed idee. Wil je snel en relatief goedkoop uren maken, dan is dat de place to be. Heb er zelf ook 2 jaar gewoond en heb mensen meegemaakt die daar snel wat ervarings uurtjes wilde hebben. Ze bleven dan een maand en 8 uur per dag is idd niet ongewoon. Vlieguren zijn daar ook veel goedkoper dan hier, helemaal nu met deze dollar koers.
Zou het zeker overwegen
 
Terug
Bovenaan