Nosig
Active member
Als reactie op het ongeluk van de Q400 bij Buffalo heeft de senaat een voorstel voor het omhoog gooien van het minimum aantal ervaringsuren goedgekeurd. Initieel wilde men graag minimaal 1500 uur ervaring (!) zien voordat een co-pilot commercieel met passagiers zou mogen vliegen, maar het is 800 uur geworden. Daarbij moeten die 800 uur onder bepaalde strenge condities plaatsvinden. Een gedeelte moet multipilot zijn (zonder pax?) en er moet ervaring zijn in icing conditions. Voorheen was dit kennelijk 250 uur algemene ervaringsuren. Als de FAA voor het einde van dit jaar daar geen goede regelgeving voor kan verzinnen zal de eis alsnog naar 1500 uur total time gaan. Zie ook:
http://www.buffalonews.com/2010/03/17/990217/senate-oks-measure-to-boost-flight.html
Als je het mij vraagt is zo'n hoge uren eis gewoon paniekvoetbal (gepushed door de nabestaanden) en totaal onzinnig. De politici die dit aangevraagd hebben wisten dat de Q400 crash met relatief onervaren vliegers was en hopen (in hun lekenvisie) dat er door deze eis dus geen ongelukken meer voorkomen op deze manier. De tegengestelde reactie op de overtrek zou door onervarenheid komen, terwijl wij allemaal weten dat de kans op een correcte reactie juist hoger is als je net uit je basis training komt (en goed uitgerust bent, maar helaas is de familie niet aan het pushen voor een menselijke WRR daar). Nota bene was de co Rebecca zelf instructrice (o.a. KLS), maar dat soort feiten spelen natuurlijk niet mee met dit soort politieke spelletjes.
Feit is dat er dus in een razend tempo nieuwe regelgeving wordt neergezet die volgens mij de gehele vliegschool / opleidings branche wereldwijd op zijn kop gaat zetten. Het is ook totaal tegen het hele MPL concept in natuurlijk. Of zit ik er naast?
http://www.buffalonews.com/2010/03/17/990217/senate-oks-measure-to-boost-flight.html
Als je het mij vraagt is zo'n hoge uren eis gewoon paniekvoetbal (gepushed door de nabestaanden) en totaal onzinnig. De politici die dit aangevraagd hebben wisten dat de Q400 crash met relatief onervaren vliegers was en hopen (in hun lekenvisie) dat er door deze eis dus geen ongelukken meer voorkomen op deze manier. De tegengestelde reactie op de overtrek zou door onervarenheid komen, terwijl wij allemaal weten dat de kans op een correcte reactie juist hoger is als je net uit je basis training komt (en goed uitgerust bent, maar helaas is de familie niet aan het pushen voor een menselijke WRR daar). Nota bene was de co Rebecca zelf instructrice (o.a. KLS), maar dat soort feiten spelen natuurlijk niet mee met dit soort politieke spelletjes.
Feit is dat er dus in een razend tempo nieuwe regelgeving wordt neergezet die volgens mij de gehele vliegschool / opleidings branche wereldwijd op zijn kop gaat zetten. Het is ook totaal tegen het hele MPL concept in natuurlijk. Of zit ik er naast?