Ervaringen online headset kopen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter BBKM
  • Startdatum Startdatum

BBKM

New member
Hallo allemaal,

Ik wil graag een David Clark H10-13X kopen. Het liefst online, want dat kan nog wel eens voordeliger zijn. Ik zag dat ie ook op www.pilotenheadset.nl staat.

Heeft iemand ervaring met www.pilotenheadset.nl? Het ziet er wel goed uit allemaal maar het is wel een groot bedrag (€690) om iets online te kopen vind ik. Ik wil zeker weten dat ze betrouwbaar zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten
Berend

---------
What goes up, stays up!
 
Waarom zou je online bestellen? Omdat het goedkoper zou moeten zijn, enige denkbare reden. Ga gewoon naar de pilotshop of een andere zaak, kun je proberen wat je koopt en heb je het in handen. Geen tijd? Kun je daar online bestellen, is nog goedkoper ook en heb je meer zekerheid. de onlineshop die je noemt heeft ook geen thuiswinkelkeurmerk, en de levertijd is (!!) max dertig dagen. Lukt dat niet dan laten ze je het uiterlijk 1 maand na plaatsen van de bestelling weten.
Voordeel van een webshop is 1) dat ze geen voorraad hoeven te houden, 2) dat ze geen winkelpand hebben, 3) ze (over het algemeen) geen personeel hebben. Daardoor kunnen ze producten goedkoop aanbieden en laten de consument de keuze. Maar ik zie hierin geen enkel voordeel. Wil niet zeggen dat ik het niet zou vertrouwen overigens.
 
Ha BBKM!

In een aandere thread in dit forum had ik hier al een vraag over gesteld! Je vraag wordt eigenlijk in deze thread (link) al besproken: Ik heb bij pilotenheadset.nl een headset gekocht en was top. Ik heb nl niet zoveel tijd om allemaal shops af te lopen, dus vandaar dat ik online het wel prima vond om te kopen. Maar gewoon bij een echte winkel kopen kan ook natuurlijk, zoals D´n daldeër zegt. (Alleen klopt de door D´n daldeër gesuggereerde levertijd niet: Er staat op de site 5 dagen levertijd en ik had de headset binnen die tijd in huis!)


Ok, groet & succes met je keuze! :angel:
 
Enige puntje van aandacht is garantie. Als je nu 100 euro uitgeeft is dat wellicht niet zo'n wereldramp, maar als je een headset van meer dan 500 euro gaat aanschaffen is het wel zo relaxed dat je een winkel binnen kan lopen om je headset te laten repareren. Als je van die online shops zonder thuiswinkel keurmerk hebt dan is het natuurlijk altijd de vraag of dat allemaal goed gaat komen.
 
maakt niet uit.. Garantie wordt door de fabrikant gegeven en daar kan je ook terecht.
 
maakt niet uit.. Garantie wordt door de fabrikant gegeven en daar kan je ook terecht.

Klopt. Alleen moet jij er nu achteraan, niet de winkel. Wellicht blijkt die headset dan via een kanaal gekomen waar de fabrikant niet achter staat (grijze import), of is de headset onderdeel van een overschot uit een grote order waarop korting bedongen is door de garantie te laten vervallen. Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou zo maar kunnen.

Voorbeeldje, ik kocht zopas een leuke Samsung telefoon online. Voor weining. Werkt prima, maar de default taal blijkt Roemeens.. Webwinkel had er een kaartje bij gedaan hoe je 'blind' naar de taal instelling kon komen om Nederlands te kiezen. Mocht het ding kapot gaan en de online winkel geeft niet thuis, word ik dan naar Roemenië verwezen voor de afhandeling?

Nog een voordeel van een echte winkel is dat ze vaak wel een leen-headset voor je hebben als er echt iets met de jouwe is. Dat heet service, en daardoor kost het een paar stuivers meer.
 
maakt niet uit.. Garantie wordt door de fabrikant gegeven en daar kan je ook terecht.

Met name met grijze import kan dat knap vervelend worden. Er zijn zat fabrikanten die "officieel" verschillende versies van een bepaald product voor verschillende markten leveren. Daar sta je dan met je Amerikaanse headset in Nederland en de Nederlandse importeur vertelt je vrolijk dat je pech hebt en bij de Amerikaanse importeur moet zijn voor je service... :mad:

n.b. Ik zeg niet dat dat ook in dit geval van toepassing gaat zijn.
 
Ik heb het even nagevraagd bij pilotenheadset.nl, je kunt ze namelijk gewoon bellen (had ik beter direct kunnen doen!). Wat betreft de garantie zeggen ze dat de fabrikant inderdaad de garantie geeft maar dat de verkoper dat moet regelen. Oftewel pilotenheadset.nl regelt de garantie met de fabrikant en je kunt de headset gewoon naar ze terugsturen. Volgens mij hebben ze het juridisch wel goed op orde. Bovendien zijn alle headsets officieel geïmporteerd in Nederland, dus geen buitenlandse versies o.i.d.

Trouwens, als je headset kapot gaat, krijg je bij hen ook een headset te leen, zodat je er gewoon een hebt tijdens de reparatie!



Wat een telefoontje al niet kan doen hè?! ;-). Ik ben in ieder geval nu wel overtuigd en heb m besteld, nu maar even afwachten totdat ik m in huis heb!
 
Terug
Bovenaan