Ervaringen met Sennheiser HMEC 250 ANR headset?

Ik heb onlangs deze headset via ebay voor een nette prijs op de kop kunnen tikken.
De noise reduction werkt zeer goed. Ik heb geen vergelijk met andere headsets maar er is een duidelijke reductie van bv motorgeluid. De hoofdband klemt goed en mijn ray ban zonnebril geeft geen problemen; Er is geen 'lekkage''. Batterijduur wordt aangegeven ca 30 uur. Ik heb de headset pas een uur of 4 gebruikt dus kan dat niet bevestigen. Wat wel erg gemakkelijk is is dat je de headset kunt opvouwen en deze daardoor zo in je tas past. Geluid is perfect en de microfoon ook. Goed verstaanbaar, geen bijgeluiden. Headset is duidelijk lichter in gewicht dan bv. David clark. De oorschelpen zijn een stuk minder dik dan DC.
Hier nog een test tussen verschillende merken.

http://www.youtube.com/watch?v=UhRz6XZIE7E&playnext=1&list=PLDC27955FC894DFC4&feature=results_main
Ik krijg de indruk dat de sennheiser het beste resultaat geeft in deze test.

Misschien ben ik bevooroordeeld ...
 
Ik heb 'm nu driekwart jaar, en erg tevreden over. Die 30 uur wordt wel gehaald, weet ik uit ervaring door per ongeluk aan laten staan van de ANR functie. Dat is ook meteen mijn enige minpunt, die gaat niet na verloop van tijd vanzelf uit (ja, als de batterijen leeg zijn).

De ANR werkt goed voor de lage dreun van de motor. Niet zo goed als Bose, maar je betaald dan ook de helft. Kwaliteit van de speakers en mic is erg goed, hij zit comfortabel (erg licht) en sluit prima af. Ik had eerst een passieve Sennheiser, en daarna een Beyer Dynamic.
Ik denk dat ik voortaan maar trouw blijf aan dit merk. ;-)
 
Dank jullie voor je ervaringen! Als er nog meer mensen hun ervaringen willen delen, graag!

http://www.youtube.com/watch?v=UhRz6XZIE7E&playnext=1&list=PLDC27955FC894DFC4&feature=results_main
Ik krijg de indruk dat de sennheiser het beste resultaat geeft in deze test.

Misschien ben ik bevooroordeeld ...

Dit is wel de Sennheiser S1, die is zelfs weer 100 dollar duurder dan de Bose A20. Ben ook van mening dat de Sennheiser S1 het beste klinkt volgens die test (dat lijkt me ook het doel van de auteur van het filmpje; SennheiserUSA ;-)). Maar dat mag ook wel weer voor die prijs... Ik neem aan dat je in je post wel hebt over de goedkopere versie, de HMEC 250?
 
Dank jullie voor je ervaringen! Als er nog meer mensen hun ervaringen willen delen, graag!



Dit is wel de Sennheiser S1, die is zelfs weer 100 dollar duurder dan de Bose A20. Ben ook van mening dat de Sennheiser S1 het beste klinkt volgens die test (dat lijkt me ook het doel van de auteur van het filmpje; SennheiserUSA ;-)). Maar dat mag ook wel weer voor die prijs... Ik neem aan dat je in je post wel hebt over de goedkopere versie, de HMEC 250?

In mijn post inderdaad de 250.
 
Terug
Bovenaan