Ervaringen met Orlando Flight Training

  • Onderwerp starter Onderwerp starter a$x
  • Startdatum Startdatum
A

a$x

Guest
Hey,

Ik ben aan het kijken bij vliegscholen in amerika en ik kwam de orlando flight training tegen. Daar kun je dus ook je JAA frozen ATPL halen. Zelf heb ik al een informatiepakket aangevraagd maar wie heeft er ervaringen met deze vleigscholen of kent iemand met ervaring? Dit om een beetje een indruk te krijgen van de school.

Bedankt,

Naud
 
Laatst bewerkt:
naudjuh zei:
Hey,

Ik ben aan het kijken bij vliegscholen in amerika en ik kwam de orlando flight training tegen. Daar kun je dus ook je JAA frozen ATPL halen. Zelf heb ik al een informatiepakket aangevraagd maar wie heeft er ervaringen met deze vleigscholen of kent iemand met ervaring? Dit om een beetje een indruk te krijgen van de school.

Bedankt,

Naud


PM me ff. Ik heb daar mijn PPL gehaald in 2003, maar ik mag de site hier niet noemen.
 
een maat van mij vliegt er momenteel voor z'n PPL. Deze week begonnen...
Ervaringen nog erg summier. Eind oktober komt ie terug, dan kan ik je meer vertellen.
 
Ik heb er mijn PPL ook gehaald en zou het zo weer doen.
Natuurlijk, overal is wel wat.
- Je bent aan het eind toch wat meer geld kwijt dan je aan het begin dacht
- de C152's zijn vaak grounded vanwege onderhoud.
- je moet het allemaal zelf doen, je moet overal zelf achteraan.

Maar zoals gezegd, overal is wel wat en volgens mij zijn de meeste OFT-gangers wel redelijk positief over de school. Ze zijn de grootste JAA school in de US volgens mij en hebben veel ervaring met Europese studenten. Toen ik er was waren er alleen maar Europeanen.
Zorg wel dat je alle theorie kent als je gaat, eenmaal daar heb je er geen tijd meer voor!
Veel plezier als je gaat.
 
Bedankt voor je reactie,

Inderdaad, de theorie leren voordat je werkelijk met de course begint lijkt me wel zo handig ja! Welke boeken gebruiken ze? De jeppesen of niet?

Naud
 
ik heb zelf de boeken van Jeremy Pratt gebruikt en ik kan ze van harte aanbevelen. Ook de JAA PPL confuser is een goed hulpmiddel. Als je de vragen die hier in staan kunt maken haal je de examens ook.
Ik weet niet welke boeken de school aanbeveelt.
 
Terug
Bovenaan