Ervaring huur Noorwegen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter AHK
  • Startdatum Startdatum

AHK

New member
Heeft iemand ervaring met huren van een GA kist in Noorwegen? Weet dat ik het een jaar of 10 geleden al een keer heb geprobeerd en toen er issues waren omdat alleen ingezetenen (die blijkbaar een of andere landelijke verzekering hadden) daar mochten huren.
Wellicht is dat nu met de Europeesche regelgeving gewijzigd, iemand ervaring daarmee? Dus met NL PPL brevet in Noorwegen uitchecken en een kist huren.
 
In januari 2014 heb ik een aantal uur op de LN-DAY (C172) gemaakt bij de Bardufoss Flyklubb.

Om daar te mogen vliegen moet je lid zijn van de Noorse luchtvaartbond (NOK 1940 per jaar, non-refundable) en tevens moet je lid zijn van een vliegclub (NOK 1250 per jaar). Omdat ik alleen maar in januari had gevlogen bij die club, kreeg ik uiteindelijk NOK 1146 terug aan lidmaatschapskosten.

Vliegtuighuur was NOK 1180 per uur en instructiekosten voor de checkout NOK 200 per uur. Geen landingfees op nagenoeg alle velden omdat je lid bent van de luchtvaartbond.

VFR kaarten kocht ik via www.nakshop.no, en via www.ippc.no check je het weer, NOTAMS, AIP etc.

Geen idde of deze info nog current is! Heb daar een aantal geweldige vluchten gemaakt tussen de bergtoppen en door de fjorden van Harstad/Evenes/Bardufoss en omgeving.
 
Dank voor je info, dan gaat het waarschijnlijk met name om het lidmaatschap van de Noorse luchtvaartbond. Goed om te horen dat het dus niet onmogelijk is.
 
Terug
Bovenaan