Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De VNV (dhr. van Zwol) doet hier slechts aan stemmingmakerij. :stapelge:
Helaas zijn de regels hieromtrent Europees gezien erg onduidelijk en daar maakt Ryanair slim mis/gebruik van
Wat is er stemmingsmakerij? Ik zie alleen keiharde feiten omtrent het algemeen bekende personeelsbeleid dat bij Ryanair gehanteerd wordt.
Dus verklaar je nader...
Ik zie in dit stukje helemaal geen enkel "Keihard feit omtrent het algemeen bekende personeelsbeleid van Ryanair", ik zie alleen maar aannames en verdenkingen.
De pilotenvakbond vermoedt.....(weet het blijkbaar niet zeker)
In Duitsland zijn meer gevallen bekend, zei voorzitter Evert van Zwol (dat is dus zijn mening)
Volgens de VNV zijn de huiszoekingen ''vrij recent'' (de VNV denkt dat)
voor wie geen belastingen en sociale premies zouden zijn betaald. (vermoeden)
''Het lijkt een patroon te zijn'', zei Van Zwol. (dus blijkbaar geen keihard feit)
Werknemers weten daar veel te weinig van op het moment dat zij hun handtekening zetten. (is dat Ryanair te verwijten?)
De luchtvaartmaatschappij maakt daar handig gebruik van, meent Van Zwol. (mening, geen feit)
Tot slot: als het personeelsbeleid volgens jou zo algemeen bekend is, waarom maakt de VNV zich daar dan zo druk om? Dan is toch ieder weldenkend mens blijkbaar op de hoogte, dan weet je dat je je moet verdiepen in de belastingregels.
De pilotenvakbond vermoedt.....(weet het blijkbaar niet zeker) Je quote verkeerd. Het vermoeden is dat het in opdracht is geweest van de duitse belastingdienst. Dat er een inval gedaan is in nederland is een feit
In Duitsland zijn meer gevallen bekend, zei voorzitter Evert van Zwol (dat is dus zijn mening) Nee, indien hij zegt dat "hij denkt", is dat zijn mening. Hier uit hij zijn constatering van een feit.
Volgens de VNV zijn de huiszoekingen ''vrij recent'' (de VNV denkt dat). Ik lees nergens het woordje "vermoed" o.i.d. Bovenstaande betekent dat de VNV informatie heeft over de andere huiszoekingen. Weer de constatering van een feit.
voor wie geen belastingen en sociale premies zouden zijn betaald. (vermoeden) Deze quote hoort bij de bovenstaande quote. De Duitse belastingdienst heeft dat vermoeden. En dat de belastingdienst dat vermoeden heeft is een feit.
''Het lijkt een patroon te zijn'', zei Van Zwol. (dus blijkbaar geen keihard feit) Nee, de belastingdienst valt toevallig de huizen van Ryanairvliegers binnen. Geef toe dat dit niet een keihard feit is, omdat van Zwol dat op dit moment blijkbaar niet hard kan maken.
Werknemers weten daar veel te weinig van op het moment dat zij hun handtekening zetten. (is dat Ryanair te verwijten?) Dat doet er niets aan af dat het de grondslag van het probleem is en dat weten we allemaal. Dat is dus een feit.
De luchtvaartmaatschappij maakt daar handig gebruik van, meent Van Zwol. (mening, geen feit). Nee, Ryanair stelt helemaal niet zulke contracten op zodat ze zo goedkoop mogelijk en makkelijk mogelijk vervangbaar personeel heeft. Onder welke steen heb je de afgelopen 10 jaar gezeten?
Tot slot: als het personeelsbeleid volgens jou zo algemeen bekend is, waarom maakt de VNV zich daar dan zo druk om? Dan is toch ieder weldenkend mens blijkbaar op de hoogte, dan weet je dat je je moet verdiepen in de belastingregels. Juist omdat het misbruik van Ryanairvliegers door O' Leary zo de spuigaten uiloopt wil IFALPA dit een halt toeroepen. Ik weet niet hoe kritisch je bent als je 200.000 schulden hebt en dit de enige kans is op een kans om niet op te duur falliet verklaard te worden. Van die positie maakt O'Leary handig gebruik.
Als de Europese regels erg onduidelijk zijn dan zou de VNV (dhr. van Zwol) er beter aan doen zich daar druk over te maken en zijn beklag bij de Europese regelmakers moeten doen, daar zit immers de echte oorzaak van het probleem.
Binnen de grenzen van de regelgeving mag Ryanair zich vrij bewegen, of wij dat nu leuk vinden of niet.
@JLB; Hier de bron (de feiten) waarop van Zwol zijn uitspraken baseert: https://www.ryanairpilotgroup.com/p...G Pilot Update - Tax Raids Germany 150313.pdf
Klopt! Maar feit is dat er vermoedens bestaan, zoals MR je inmiddels duidelijk heeft gemaakt, dat Ryanair zich niet (meer) binnen de grenzen bevindt. 'Een vermoeden blijft een vermoeden' als je er alleen maar naar blijft kijken. Er lopen trouwens meerdere onderzoeken tegen Ryanair in Duitsland.
Nu moet je het niet omdraaien. Een goede werkgever komt zijn verplichtingen na en huurt personeel niet in op ZZP basis om zelf zo weinig mogelijk kosten en verantwoordelijkheid te hebben terwijl je gewoon fulltime werkt voor een en dezelfde werkgever. Daarbij probeert RYR zo veel mogelijk het personeel dwars zitten om een vakbond op te richten en een "verdeel en heers" principe hanteren bij hun basing policy.
Zelfs hier op het forum snappen sommige Ryanair vliegers hun contracten niet, geen wonder dat er dan gezeik ontstaat met autoriteiten als je een Ierse werkgever hebt, je in Nederland woont maar je base elk willekeurige RYR base is.
En dan durf je met drogen ogen te beweren dat de VNV (en ECA) niet netjes zijn omdat ze aan stemmingmakerij doen? Je posts zijn een en al naïviteit ten top; de werknemers en vakbonden zijn fout en O'leary is de weldoener aangezien hij deze mensen als moderne slaven behandeld.
Veel plezier nog bij Ryanair; aan je uren te zien zit je er net een half jaar. We spreken elkaar nog wel een keer over 5 jaar...
Het is de VNV een doorn in het oog dat er geen vakbond is binnen Ryanair, dat is echter een keuze van Ryanair net zoals het een keuze van de betreffende piloten is om daar te gaan werken.
Ik ben wel zeer benieuwd hoe de wereld er uit ziet als jullie elkaar over 5 jaar weer spreken, eens kijken wie er dan nog vliegt, de tijd zal het leren
@Standard1013/MaxRate;
We slaan nogal door in de reacties. Even ter info: ik werk helemaal niet voor Ryanair.
Laat dus volledig ongefundeerde opmerkingen en aannames liever achterwege, het vertroebeld de hele discussie.
Nog even ten overvloede: als ik het over onze terms en condities heb dan heb ik het over de terms en condities van vliegers in het algemeen. :1855: