Eigen vliegtuig voor EUR 66,50 'nat'? Kitfox IV te koop

FOXY

New member
KITFOX Classic IV Speedster taildragger[/U][/I], eerste eigenaars.
Dit toestel is als Experimental VLA gebouwd en geregistreerd. Dat houdt onder meer in dat het toestel een maximale MTOW heeft, en dat de eigenaar zelf het onderhoud aan de kist doet, en bijvoorbeeld on-condition situaties bepaalt. Inclusief stallingsruimte EHMZ indien gewenst.

De PH-FOX is een heerlijk vliegend toestel dat in alle opzichten als high-performance kan worden gekwalificeerd: bijvoorbeeld de start- en landingseigenschappen zijn zeer bijzonder! Door de flaperons heb je ook bij zeer lage snelheden (zelfs in stall) nog druk op de rolroeren. Zijwindlandingen zijn vanaf nu geen kunst meer! Door haar grote stuurvlakken stuurt ze heerlijk licht, nagenoeg zonder reactietijd. Toch is ze niet 'twitchy' en vliegt ze ook hands-off gewoon prima door. Onervaren passagiers die toch even willen sturen, kunnen direct uit de voeten met dit toestel.
De flaperons dienen ook als (mechanische) trim: geen wachttijden meer bij T&G, geen mogelijke storingen van welke aard ook.
PH-FOX heeft gedurende haar korte leven overdekt en verwarmd in Zeeland gestaan, en is ook daar te bezichtigen. Mail voor info [email protected].

Prijs EUR 26.000,00


Airframe
Kitfox Classic IV taildragger Speedster (korte vleugels)

- Flaperons (ailerons + flaps)
- Trim mechanisch via flaperons
- Lifecycle ca. 60 hr, bouwjaar oktober 2013
- Gebouwd per manual Kitfox LLC
- Alle bouwadministratie voorhanden, inclusief bouwmanuals
- Uitmuntend zicht naar alle kanten: glazen dak; cockpit voor- zij- en achterraam; bubbledoors tot aan onderzijde cockpit
- Plexiglazen 'bubble'-doors, die je ook tijdens de vlucht open kan/mag zetten (zie https://www.youtube.com/watch?v=jtLVPBNkv9k)
- Groot bagageruim. Max capaciteit 16,5 KG

- MTOW 544 KG
- Eigen gewicht 327KG
- Tankinhoud 14,5 USG (vleugeltank + headertank)
- Verbruik 14L/hr (4800 TPM)
- Gedifferentieerd remmen (PIC only)
- Dubbele besturing
- Landinglight
AC light
2 zwemvesten Baltic Winner 150 (non-automatic, selfinflators)

Motor
Rotax 912 UL 80PK
Lifecycle ca. 850 hr, tweede eigenaar
Alle SB's en onderhoud aantoonbaar middels OP-TA

- Oliethermostaat en koelvloeistofthermostaat ingebouwd
- Olie- en koelvloeistofkoeler ingebouwd
- Auxilary brandstofpomp ingebouwd
- CVV ingebouwd

Propeller

IVOProp UltraLight
Lifecyle ca. 60hr
Ground adjustable
2- of 3-blads composiet
Retrofit elektrische In Flight Adjust mogelijk

Panel
- MGL V10 radio (8.33 kHz, in-board intercom)
- Twee headsets
- Trigg T21/T22 transponder (S-Mode)
- SARLink 2883 type 350B PLB
- Garmin 296 GPS
- 12V auxilary plug
- Bezel switches
- In-panel circuit brakers
- Separaat power- en negative bus
- Vernier throttle
- Contactslot met reservesleutel (L, R, BOTH)
- Verder 'ronde' meters, zoals dat hoort bij een dergelijk model: VSI; ASI; oil P&T; CHT; volt/AMP; compass; klok; fuelmeter; OAT/IAT; Hobbs;

Vliegkosten
EUR 32,00 'nat'
EUR 54,00 all-in zonder afschrijving
EUR 66,50 all-in inclusief afschrijving
Van operationele kosten is een recent excel-sheet beschikbaar.

Prestaties

Een Kitfox koop je niet voor de snelheid. Maar als je lekker wilt fladderen, een tourtje maken, lekker met de deuren open langs wolken wilt vliegen, dan is dit jouw toestel!

Afmetingen LxBxH 7.90x8.84x1.77 (meters)
Afmetingen stalling (met opgevouwen vleugels) LxBxH 8.84x2.50x1.77 (meters)
Vno 85MPH (5000TPM)
Vne 140MPH
Vx 54MPH: 1100FMP (alsof je in een snellift zit!)
Stall 38MPH (solo, 43MPH DUO)
Zijwindcomponent 15kt (bewezen)
Eenvoudig door één persoon op te vouwen vleugels
(zie https://www.youtube.com/watch?v=rUqSvG4V5co)
STOL-eigenschappen: TO (0-wind)< 80 meter (Duo seats) – al moet 60 meter haalbaar zijn ;-)
(zie https://www.youtube.com/watch?v=opko90UjpUg)

Reden verkoop:
Het bouwen van een vliegtuig is een dermate leuk proces (zie ook http://kitfoxclassiciv.blogspot.nl), dat ik het nog een keer wil doen. Samen met een jeugdvriend ga ik een totaal ander toestel bouwen. Ik wil en kan er geen twee toestellen op na houden: niet emotioneel, niet technisch en ook niet financieel. Dus voor de PH-FOX zoek ik op termijn een ander goed tehuis.

De ideale verkoop lijkt mij, waarbij voor mij de mogelijkheid blijft bestaan tegen vergoeding incidenteel op de PH-FOX te vliegen – bijvoorbeeld met als wederdienst ondersteuning bij onderhoud en/of technische vragen.
 

Bijlagen

  • panel_296_GPS.jpg
    panel_296_GPS.jpg
    7 KB · Weergaven: 2
  • PH-FOX.jpg
    PH-FOX.jpg
    8,1 KB · Weergaven: 4
  • links_zijkant_3.jpg
    links_zijkant_3.jpg
    6,9 KB · Weergaven: 0
verkocht

verkocht

All,

PH-FOX is inmiddels verkocht en slijt haar leven onder hetzelfde callsign in Oostenrijk.
Inmiddels ben ik samen met een bouwmaatje begonnen met een RV12-kit.

Groeten & happy Landings!
 
Terug
Bovenaan