Beste allemaal,
Ik ben een prive-piloot (Amerikaanse FAA PPL) en overweeg de aankoop van een eigen eenmotorig toestel, type Cessna 152 of 172. Dit toestel zou een N-registratie krijgen. Om dit financieel haalbaar te maken zou ik het toestel voor verhuur willen aanbieden. Tegen democratische prijzen aangezien mijn eerste bedoeling is om uit de kosten te komen, niet om winst te maken.
Ik heb drie vragen voor jullie, collega-vliegeniers,
1/ Krijg ik zo'n toestel verhuurd? Met andere woorden; is er genoeg interesse voor een N-reg?
2/ Waar stationeer ik die kist het best? De opties zijn Antwerpen, Grimbergen (Brussel), Charleroi of Luik.
3/ Welk type raakt het makkelijst verhuurd: C152 (kleiner maar goedkoper) of C172 (groter maar duurder)?
Alvast bedankt voor jullie eerlijke feedback!
Ik ben een prive-piloot (Amerikaanse FAA PPL) en overweeg de aankoop van een eigen eenmotorig toestel, type Cessna 152 of 172. Dit toestel zou een N-registratie krijgen. Om dit financieel haalbaar te maken zou ik het toestel voor verhuur willen aanbieden. Tegen democratische prijzen aangezien mijn eerste bedoeling is om uit de kosten te komen, niet om winst te maken.
Ik heb drie vragen voor jullie, collega-vliegeniers,
1/ Krijg ik zo'n toestel verhuurd? Met andere woorden; is er genoeg interesse voor een N-reg?
2/ Waar stationeer ik die kist het best? De opties zijn Antwerpen, Grimbergen (Brussel), Charleroi of Luik.
3/ Welk type raakt het makkelijst verhuurd: C152 (kleiner maar goedkoper) of C172 (groter maar duurder)?
Alvast bedankt voor jullie eerlijke feedback!