Eigen headset

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Nu kerst er aankomt zit ik te kijken naar een eigen headset, iemand tips toevallig?
 
Nu kerst er aankomt zit ik te kijken naar een eigen headset, iemand tips toevallig?

Ik ben persoonlijk een Sennheiser fan. Heb zelf de HMEC 25KA, zo ff snel uit m'n hoofd. Ik heb de mijne 6 jaar geleden gekocht en in de tussentijd 2 maal een zacht rubberen oorschelpje vervagen. (1x aan elk oor)

Ken veel collega f/o's die de laatste 6 maanden een Bose gekocht hebben. Weet ff niet het exacte type maar ze klagen allemaal dat hij alleen geschikt is voor de captain stoel. Dwz dat de microfoon ook niet omgedraaid kan worden en je dus aldoor, als f/o, de draad/aansluiting naar je linker schouder hebt lopen met ook de boom links. Tegendraads dus.

Let er ook op dat als de batterijen bijna leeg zij je bij de Bose niet alleen de ANR niet meer werkt maar de GEHELE headset schakelt zich uit! Je hebt dus niks meer! In mijn ogen erg gevaarlijk en daarom wordt dit model ook niet aangeraden door vele airlines maar door de gunstge prijs/kwaliteit verhouding is ie wel erg populair. Sprak afgelopen week een collega die dit overkwam net voor minimums! Zit je dan zonder manier van communiceren anders dan ff snel je duimpje omhoog.

Een tipje dus om over na te denken. Geen probleem bij de Sennheisers.
 
De Bose A10 kan je qua mike op beide oren schroeven. Perfecte ANR. En, niet onbelangrijk, hele goede service de afgelopen 3 jaar bij problemen en terugroepacties(van de handset).
En je kan je MP3 speler inpluggen(mute automatisch bij R/T)
 
De Bose A10 kan je qua mike op beide oren schroeven. Perfecte ANR. En, niet onbelangrijk, hele goede service de afgelopen 3 jaar bij problemen en terugroepacties(van de handset).
En je kan je MP3 speler inpluggen(mute automatisch bij R/T)

Zal na m'n vakantie even navraag doen welke headset het hier betreft.
 
trouwens de post aan het begin van het draadje met de bose die het niet doen zonder batterijen dat zijn geen aviation headsets. Maar een reguliere bose headset voor je ipod met een microfoon erin geschroefd (de Iflymike). Dat werkt goedkoper maar goed....
 
Ik gebruik ook gewoon de Bose QC15 (nu met leuke kleurtjes te koop) en de uFlymike.
Goede en goedkope combinatie.
Houd wel altijd de headset van de kist stand-by... binnen bereik.

Maar het is een super headset die je ook mee kunt nemen naar je rust.
Heerlijk stil en licht (in tegenstelling tot de aviation headset van Bose).

Dat muten wat die andere headsets doen is vet irritant.
Geen muziek luisteren of gewoon je ipod speakers aanzetten is een betere optie...

succes!
 
Ook als de batterijen op zijn kun je nog blijven zenden met de QC15. Je kunt alleen niks meer horen via de headset. Dus in geval van nood speaker in de kist wat luider om atc te verstaan.
 
Iemand ervaring net headsets die wat kleiner zijn en zonder noise reduction en batterijen? Ben opzoek naar iets makkelijks en vooral niet te groot :)
 
Telex Airman 850, erg licht, geen batterijen wel ANR.
In de boom mike zit een 2e spoel die een microspanning opwekt waar de headset mee wordt gevoed.
Als je geen geklooi wil met batterijen, maar wel enig comfort is deze zeker aan te raden.
 
Ik zweer ook bij de QC15 in combinatie met Uflymike.
In één woord fantastisch.
De noise cancelling is zelfs iets beter dan mijn oude Sennheiser 25.
Daarbij is hij een stuk lichter, past met gemak in een kleine vliegtas.
Je kunt hem op reis gebruiken als personal headset.
Wat wil je nog meer?

Heb de A20 op gehad.
Wat een monster van een headset.
Volgens mij moet je extra nekspieren kweken om veilig te kunnen vliegen door turbulentie met zo'n joekel op je hoofd. Deed me denken aan die oude groene David Clamps.

Twee caveats bij de QC15. Gebruik slechts kwaliteitsbatterijen (duracell bijvoorbeeld). En vervang de batterij zodra je ziet dat het lampje begint te knipperen. Als je je hier aan houdt dan komt het helemaal goed.
 
Laatst bewerkt:
Same here:
QC15 met Uflymike, can't beat it.
Kan dat ding de hele vlucht (max 11-12 uur voor mij) zonder problemen ophouden.
Heb in het hotel gelijk prima headphones voor films en muziek of als ze weer eens zo nodig het brandalarm moeten testen !!
Wat betreft de battery life: mijn ervaring is dat dat je er zo'n 30-50 uur uit krijgt voordat het lampje gaat knipperen en zelfs daarna haal ik er nog zo'n 5-10 uur uit.
 
Ik kreeg vandaag een PM van iemand die niet in het beroepsgedeelte kan posten. Hij vraagt zich het volgende af:

Hoe doen de FO's het met een QC15 aangezien de microfoon alleen links ingeplugd kan worden in de headset. Is het niet vervelend om het koord achter je rug om te laten lopen?



Ik heb zelf genoeg FO's gezien met de QC15/uFlymike combinatie. Slechts één daarvan klaagde, maar het leek er op alsof hij een iets korter koord had dan normaal. Misschien een eerdere versie van de uFlymike?
 
Qc15 is alleen niet TSO approved, wat een probleem kan zijn....(veel maatschappijen willen dat).
Kost extra knaken om hem TSO te krijgen via UFLYMIKE. Er zijn een hoop fakes in omloop, dus zou hem nooit via ebay of zelfs amazone kopen. Ikzelf zou het niet tof vinden als mijn collega met een fake zou werken.

Ik heb zelf nu een Telex 850 ANR, welke het prima doet. Echter ANR mag beter. Zat voor in de toekomst aan de nieuwe DC PRO-X te denken...
 
Ik gebruik zelf de QC15 in de bunk of als ik als passagier vlieg (14 uur lange vluchten 2x per maand), heb alleen de uflymike (nog) niet, een aantal collegas hebben die wel. Ik gebruik NiMh oplaadbare batterijen en krijg er zo'n 30 uur uit. Zelfs als het lampje begint te knipperen dan duurt het nog heel lang (meer dan 10 uur) voordat je verstoringen hoort. En die hoor je als je je hoofd verdraaid..... Tijdens een 20 daagse werkmaand gebruik ik 2 tot 3 batterijen, en dat is met heel veel vliegen ( 60 uur + 28 uur als passagier). Zelfde batterijen zitten in mijn zaklamp, dus ik heb 6 extra AAA NiMh batterijen in de headsetdoos.

Ik kan niet meer zonder de headset. De 777 maakt een klere herrie achterin, vooral bij de ramen, netzoals het upperdeck in de 747. Bijkomend voordeel: met een klein beetje muziek horen ook huilende kinderen en luid pratende passagiers tot het verleden. Doe ik mijn ogen dicht, dan ben ik in mijn eigen wereldje.....
 
Zijn er mensen die ervaring hebben met UFlyMike/Bose gebruik in een SEP/MEP kist? Is het ANR niveau te vergelijken met een Lightspeed/DC/Bose A20/etc.?
 
Ik heb ook de bose met de Uflymike,

Maar ik ben er mee gestopt.. (FO). Gelukkig dat de werkgever halverwege dit jaar zowieso nieuwe headsets gaat installeren.

Maar ik vond het bijzonder irritant dat de mike aan de linkerkant zit.
Draden lopen over je borst of achterlangs. (geen goeie methode gevonden).
Daarnaast hoor je de cabine collega's op de jumpseat enorm slecht.
Je kunt dan wel de rechterschelp van je oor halen, maar dat is nog steeds niet alles.
Ik ben overigens niet de eerste die alweer gestopt is.

Verder is de bose een super headset en ik gebruik hem ook nog steeds veel.

Als je dan toch wat wilt, geef wat meer uit voor de echte bose headset.

ps. de mike is te koop voor een klein prijsje. pm maar.
 
Terug
Bovenaan