EHRD - ELLX

mbkoks

New member
Ik ben van plan morgen met een vlieg maatje VFR van EHRD naar ELLX te vliegen.
Iemand tips voor de route en afhandeling op ELLX?

Tnx!
 
Afhandeling is (helaas) verplicht en kost ca. 40 euro (dacht ik). Geen keuze in afhandelaars. Landing is erg goedkoop ca. 8 euro. Voor de 40 euro word je wel met een grote VIP Audi over het hele veld gereden.

De pomp werkt op creditcard (master en visa in iedergeval). Geen hulp mogelijk... De pomp slaat bij 100 euro af en dan moet je het hele riedeltje met je creditcard opnieuw doen voor de volgende 100 euro... Eigenlijk net zo als de nieuwe pomp op EHRD (als die het doet).
Route geen echte tips. Je kan gewoon DCT als je wilt.
 
Thanks! Jij bent ook overal geweest he. :)

Moet je die handling nog v.t.v. regelen of komen ze op je af geracet na landing?
We gooien het ding wel vol op EHRD met de clubpas (als ie het doet...LOL) zodat we eventueel daar alleen nog wat bij hoeven pompen.
 
Luxair Ops op 131.62 ; effe belletje geven voor je aankomt en de equipment staat meestal voor je klaar. (00352 4798 5500) Spreken allemaal Engels.

Probeer even de circuit route, via Zolder naar Spa en dan naar DIK VOR. Mijn buurman heeft daar nog een circuit liggen (testtrack van Goodyear)

Bij DIK even zwaaien met je vleugels, dan zwaai ik terug ;)
 
Laatst bewerkt:
Haha.. gelukkig staan er nog heeeel veel velden op m'n wensenlijst.
Ik denk dat ik de prijs wat te positief heb ingeschat. Heb de bon gezocht en gezien dat het 91,35 Euro is... toch wel duur ...

Fuel is wel erg goedkoop op ELLX... dus dat kan nog een afweging zijn. Weet eigenlijk niet of je dat voordeel in je zak steekt bij de VCR. Zou mooi zijn; de huur van de kisten is erg hoog... ( :offtopic: )

Afhandelaar idd. even oproepen.
Succes!
 
Jup, dat gaat in de pocket, beetje terugverdienen. Op dampen er naartoe en daar volgooien dus. :)

Erg hoog is trouwens een understatement.
 
Afhandeling was zo'n 20 jaar geleden ook al duur. Als je het door X personen kunt delen dan is het fijn.
Lekker vroeg op de dag erheen en je hebt tijd voor een bezoek aan de pittoreske stad en de kazematten, dat maakt die dure landing weer goed. Dat heeft ELLX weer voor op Lydd, waar het ook goedkoop tanken is. Lydd heeft dan wel weer een golfbaan naast het veld...
Hoe goedkoop is de erg goedkope 100LL op ELLX dan wel?
 
Luxair Ops op 131.62 ; effe belletje geven voor je aankomt en de equipment staat meestal voor je klaar. (00352 4798 5500) Spreken allemaal Engels.

Probeer even de circuit route, via Zolder naar Spa en dan naar DIK VOR. Mijn buurman heeft daar nog een circuit liggen (testtrack van Goodyear)

Bij DIK even zwaaien met je vleugels, dan zwaai ik terug ;)

Gedaan, twee keer! :)
 
Ik weet het niet meer precies. In mijn geheugen was het iets van 40% goedkoper, maar ik kan het mis hebben.

MBK kan jij het onthouden als je tankt?

Niet getankt uiteindelijk. Kist stond leeg op EHRD, dus daar maar volgegooid.
Landen was 6eur10, handling inderdaad 90 euri!
 
KNIP
Afhandeling is (helaas) verplicht en kost ca. 40 euro (dacht ik). Geen keuze in afhandelaars. Landing is erg goedkoop ca. 8 euro. Voor de 40 euro word je wel met een grote VIP Audi over het hele veld gereden.
KNIP

Hmm, vorig jaar was ik op ELLX toch ruim 90 euri's lichter.
Wel met een mooi busje over het veld gereden en gratis koffie met koekje bij de afhandeling, dat dan weer wel.
Rataplan
 
Ah, ik mocht na de STY weg, zag nog wel een verlaten Piper op P5 staan.

Ze hebben meerdere busjes en slechts één A8. Kans is dus groter dat je in het busje eindigt. Helaas.
 
Terug
Bovenaan