Een dezer wil ik een vlucht gaan doen EBZH-EBTX (ttz van Hasselt-Kiewit naar Verviers-Theux). Nu vlieg ik met een ULM en word dus geacht niet in gecontroleerd luchtruim te komen. Dus moet ik ofwel ver omvliegen ofwel tussen de CTR's van EHBK Beek en EBLG Liege tussendoor mikken.
Totnogtoe is mijn plan om van Hasselt recht op waypoint Mike te vliegen, en dan verder naar Verviers. Maar toch wat twijfels en vragen:
-) in de Nederlandse AIP vind ik Mike volop vermeld in de procedures voor EHBK, maar nergens vond ik de exacte coordinaten. Zag ik door de bomen het bos niet meer? Wie weet ze wel?
-) lees ik goed op de kaart dat Mike kan worden omschreven als "waar het spoor de snelweg kruist" ?
-) de hoogte wordt nogal een delicate oefening - vanaf 1500 AMSL zit ik in EHBK TMA wat niet mag, maar mijn kaart geeft 1100' als minimum safe altitude. Valt er daar eigenlijk wel veilig te vliegen, op de manier die ik me voorstel?
-) officieel hoef ik noch Maastricht noch Liege op te roepen - ik ben tenslotte zelfs niet verplicht radio bij te hebben. Maar is het een goed idee of niet om een van beide toch maar eens op te roepen, dat ze weten dat ik er ben en dat ze me kunnen verwittigen als er een grote bak over me heen gaat scheren?
-) het lijkt me dat ik OFFICIEEL eerst met Brussels information praat, en in Duitsland met Langen. In Nederland met Dutch Mil? Maar is het de moeite die op te roepen, voor een minuutje of twee of drie in Nederlands luchtruim?
-) andere ideetjes en suggesties welkom!
Totnogtoe is mijn plan om van Hasselt recht op waypoint Mike te vliegen, en dan verder naar Verviers. Maar toch wat twijfels en vragen:
-) in de Nederlandse AIP vind ik Mike volop vermeld in de procedures voor EHBK, maar nergens vond ik de exacte coordinaten. Zag ik door de bomen het bos niet meer? Wie weet ze wel?
-) lees ik goed op de kaart dat Mike kan worden omschreven als "waar het spoor de snelweg kruist" ?
-) de hoogte wordt nogal een delicate oefening - vanaf 1500 AMSL zit ik in EHBK TMA wat niet mag, maar mijn kaart geeft 1100' als minimum safe altitude. Valt er daar eigenlijk wel veilig te vliegen, op de manier die ik me voorstel?
-) officieel hoef ik noch Maastricht noch Liege op te roepen - ik ben tenslotte zelfs niet verplicht radio bij te hebben. Maar is het een goed idee of niet om een van beide toch maar eens op te roepen, dat ze weten dat ik er ben en dat ze me kunnen verwittigen als er een grote bak over me heen gaat scheren?
-) het lijkt me dat ik OFFICIEEL eerst met Brussels information praat, en in Duitsland met Langen. In Nederland met Dutch Mil? Maar is het de moeite die op te roepen, voor een minuutje of twee of drie in Nederlands luchtruim?
-) andere ideetjes en suggesties welkom!
Laatst bewerkt: