Eeste solo - locatie EHVB

katanarider

New member
Ha iedereen, gisteren heb ik mijn eerste solo gemaakt! Ondanks het relatief slechte weer (wolkenbasis op 900 ft) ben ik samen met mijn instructeur vanaf valkenburg toch de lucht in gegaan voor een aantal t-n-go's. Daarbij hebben we de nodige noodprocedures doorgenomen.

Bij de zesde keer melden 'ACX, turning to final 05 for touch 'n go' kreeg ik te horen dat het maar een full-stop moest worden en of ik alle papieren bij me had.

Daarna dus voor het eerst solo de lucht in voor een t-n-g en een full-stop. Schitterend!!! Valkenburg is trouwens een mooi veld met 2 mooie lange brede verharde banen. De eerste sololanding ging iets minder mooi, de 2e was strak.

Wat is het toch heerlijk om een keer zonder je instructeur de lucht in te mogen. Echt kicken om zelf alles te mogen (moeten) bepalen wat je in de lucht doet.

De vlucht heb ik trouwens gemaakt in een DA-20, katana. Echt een heel mooi 2 persoonskistje. Strakke lijnen, net een grote waterdruppel.

Hopelijk blijft Valkenburg een slapende basis zodat ik er nog lang van kan vliegen!!

Groet,

da Katanarider!!


:rt: :rt: :rt:
 
Thnx, heb de hele dag dan ook met een smile van oor tot oor gelopen!!

Was nog wat specs vergeten te vertellen. 34 landingen en een krappe 10 uur gevlogen voordat ik solo ging.
 
Ja KatanaRider nou ik nog!!! Maar goed ik zit er ook tegenaan alleen welliswaar met meer landingen en uren.

by the way blijf je nu wel bij de club???
 
Thnx Mr. D!!

Thnx Mr. D!!

KatanaHammer/Mr. D.

Don't worry, keep on trying.

Het komt echt vanzelf wel.

En zeker weten dat ik nog lid blijf. Maar de theorie zal ik toch op EHHV moeten doen.

Hoop je binnenkort ook te mogen feliciteren. Tip, zorg dat je medisch bent gekeurd!! En heb ook die papieren bij je.

Sea u at EHVB
 
Ja KatanaRider bedankt voor de morele ondersteuning!

Ben trouwens dinsdag gezakt voor Navigatie maar goed dat moet dan maar over in september (en Gordon trouwens ook)

Heb mijn medical al lang klaar en zit standaard in mijn tas net als een reserve bril. Hopelijk mag ik binnenkort want dan kunnen we eindelijk verder met de sylabus.

Wanneer vlieg jij weer?

mzzl The Hammer
 
jammer

jammer

Jammer van je navigatie Katanahammer. Sta zelf weer geboekt voor volgend weekend. Heb btw nog geen bericht gezien van Gordon (=ms. B?).

Wel een reactie van het bestuur. Kga morgen wel een concept reactie componeren.

Hopelijk dat je komend weekend ook solo gaat.

Greetz,

da katanarider
 
Het blijft een moeilijk subject die navigatie en misschien dat straks de praktijk me een steuntje in de rug geeft.

Gordon is ook (en geloof wederom) gezakt! Vol goede moed zag je hem naar het sheet met antwoorden lopen om vervolgens met de woorden: "ik word hier zo schijtziek van" weg te lopen. Op zijn website staat dat hij vond dat er vragen waren die niets met het onderwerp te doen hadden hahahahah

Ja ja ik hoop al zolang op solo met die mooie ACX maar Dick gaf me al de tip om mijn gedachten daar ff vanaf te zetten en dat doe ik ook maar.

By the way ik heb een ander probleem... ik wens niet meer te vliegen met onze "vervangende" instructeur.. op de een of andere manier "klikt" het niet. Her en der lees je dan ook dat je met die instructeur niet meer moet vliegen. Het was ook de mening van mijn theorie instructeur.
 
Verdwaald

Verdwaald

KatanaHammer, nu ben ik toch ff de weg kwijt. Dacht dat Gordon onze misses B is. of niet? Maar dat ik de weg kwijt ben kan misschien ook omdat ik nog geen navigatie heb gedaan.

Was het een hint van Dick dat je misschien nog niet aan solo toe bent, of is het juist dat je er gewoon niet te gefocussed op moet zijn. Mijn laatste les ervoor met de noodlandingen was ik heel relaxed omdat ik echt nog niet aan solo's dacht.

Begrijp dat jij en de arabier niet zo goed door een deur (cockpit) kunnen. Kwestie van wennen. Heb er mijn eerste lessen mee gehad. Het was wat militaristisch, heb er goed op mijn flikker van gekregen, maar heb wel de basis voor mijn vlieggebeuren van gekregen. Mijn stijl is nu veel rustiger en behoorlijk secuur geworden, juist door de arabier. Maar goed, het moet maar net klikken.

Kan je een hint geven wie je theorieinstructeur is? Of is dat iemand van EHRO?

:confused: :confused: :confused: :1855: :1855: :rt:
 
Ja die Arabier is gelukkig niet veel in het land maar goed het is de manier waarop.. hoewel het handboek van instructeurs zegt dat er dan niet gevlogen dient te worden! Eerlijk is eerlijk hij heeft me wel bijgebracht om 45 degree turns te maken zonder hoogte en snelheids verlies!

Yep de theorie instructeur is van Rotjeknor (die volgens mij ook een hele goede FI is) Wou dat hij ook bij ons kwam om instructie te gaan geven (en zeker bij afwezigheid van Dick)
 
Terug
Bovenaan