EERSTE SOLO!

ph-mzw

New member
Na ongeveer 17 uur vliegen is het er gisteren van gekomen: ik heb mijn first solo gemaakt.

Fantastische ervaring die ik waarschijnlijk nooit zal vergeten (ik heb nu nog steeds een 'big smile' op mijn gezicht staan!).

Na een aantal circuitjes krijg ik van mijn instructeur de opdracht 'het maar eens alleen te doen'.

Lees het hele verhaal op mijn website: Mike Zulu Whiskey
 
Laatst bewerkt:
ALTIJD cool, om te horen dat er weer iemand de ervaring van zijn leven heeft gehad!

Gefeliciteerd, i.d.d. many many happy landings...

:rt:

HOE ging het? netjes, iets vergeten.... of gewoon perfect :p:
 
Allereerst iedereen bedankt voor de mooie woorden en reacties, zowel hier als op mijn website! Het maakt de ervaring zo veel leuker!

joostenf zei:
HOE ging het? netjes, iets vergeten.... of gewoon perfect :p:
Ging gewoon hardstikke netjes. Grappig detail wat ik in m'n verslag nog niet had opgenomen: toen ik na het afzetten van de instructeur aan m'n runup-checks begon, bleek de transponder op stand-by gezet te zijn met code 7005 erin gesleuteld. Wat bleek, de instructeur gebruikt de transponder als 'teller' voor het aantal landingen :D was me nog nooit opgevallen...
 
Puur uit belangstelling vraag ik me of wie zich zijn/haar tweede solo nog kan herinneren? Je hoort iedereen wel over de eerste solo, maar ik hoor eigenlijk nooit iemand over z'n tweede keer solo vliegen.
 
Ik weet mijn tweede solo ook nog wel te herrineren, maar dat was omdat ik een half uurtje T&G's mocht doen.
Mijn derde solo vergeet ik ook niet snel want ik mocht het circuit uit. Daarna houdt het snel op bij. Eerste overland, eerste buitenland vlucht , eerste landing in het buitenland dat blijft me nog wel bij.
 
Ervaring die je nooit vergeet. Eerste Solo was op Glendale,AZ 45 minuten voordat het luchtruim dicht ging boven Phoenix omdat dhr. Bush op visite kwam, na de solo samen met instructeur terug racen naar Scottsdale. 5 minuten voordat het luchtruim dicht ging geland. Een van de mooiste vlieg dagen ooit.
 
jah eerste post.. over eerste solo.
ik weet nog wel dat ik niet kon wachten( was vorig pas hoor)
we zaten met onze school namelijk met ze drieen in zuid afrika en een van de andere jongens was al solo gegaan. ik wilde dus echt niet als laatste gaan. maar op het moment dat ik alleen ging was ik totaal niet zenuwachtig. ik vloog me eerste solo in een pa-28 dus moeilijk was het ook niet. 2e keer solo kan ik ook goed herrineren vanwege de toch wel pittige x-winds die dag. en dan een uur lang t en g's doen in een hete cockpit is wel erg intensief.
 
@ katanarider & Jeroen994: Ook jullie van harte gefeliciteerd! Op naar eerste keer het circuit (en evt CTR) uit, eerste solo-overland en het brevet! En daarna natuurlijk vele veilige uurtjes 'up-there'!

Morgen heb ik m'n laatste 3 theorie-examens, en als dat lukt, dan kan ik aan de examen-trainig voor m'n RPL beginnen. (ik doe RPL alleen maar om m'n theorie eeuwig geldig te maken - ik ga natuurlijk richting PPL)

Jaja, het gaat bij mij erg snel momenteel :D )
 
Terug
Bovenaan