Eerste solo

KatanaHammer

New member
All,

Zaterdag 2 juli 2005 is voor mij een onvergetelijke dag! Ook ik mocht solo op EHVB met de Katana (PH ACX). In eerste instantie eigenlijk helemaal geen omstandigheden om een eerste solo te doen; aardig wat crosswind en bovendien een drukte van jewelste op het veld (zwevers actief met een sleper en lier)

In het eerste uur 12 (!) to/go's 1 overshoot en een full stop. Daarna even de beentjes strekken en ik kreeg te horen dat we nog een circuitje gingen maken en als die goed was mocht ik.

Dan ineens op final staat er een piper cub met een zwever er achter en ik besloot voor een overshoot links van de baan te gaan en een nieuw circuit te vliegen. Daarna een goed circuit en een dito landing. De eerste worden van de instructeur waren dan; ok ik heb genoeg gezien, stop maar op de kruising ik ga er uit.

Hoewel mijn landingen echt BAGGER waren mocht het de pret niet drukken!

Na 14 uurtjes en 75 landingen mocht ik in mijn uppie!

Mijn dank gaat uit naar mijn instructeur Dick Cornelisse!

Regards from a happy KatanaHammer
 
En ,wat vond je van de "performance increase" nadat je opeens een instructeur lichter was? En het gevoel dat alleen jij dat ding kan landen, niemand die ook maar zou kunnen ingrijpen op het laatste moment. Eng, spannend?
 
Vooral de preformance increase tijdens het stijgen merk je heel erg. Wat ik wel vond is dat er ineens minder gewicht is die tijdens de landing de kist "naar beneden drukt" result; een stuiter landing.

Om nou te zeggen dat ik het eng vond; nee niet echt. Misschien ook omdat je zo druk bent dat je helemaal geen tijd hebt om het eng te vinden. Voor mij het meeste spannende moment was dat de instructeur eruit is en de kap is dicht... dan ga je toch wel denken.
 
And go!!

And go!!

Van harte, katanahammer. Dat de landingen klote gingen maakt toch niets uit. Je bent S-O-L-O!!!!!

Geeft vast een goede kick. En, de kist leeft nog dus wat wil je nog meer.

Een mooie opstap naar het vervolgtraject.

Bij zweefvliegen gaven ze hier vroeger zelfs een brevet voor (A-brevet). Gewoon lekker doorgaan en heerlijk (gratis) t-o-g'en op EHVB. Nu maar hopen dat het komend weekend weer mooi weer wordt.

Reden voor een vlaai (taartje?). Heb btw nog niets gehoord van George. Die wil natuurlijk ook nog.

Geniet er van, want het blijft een van de mooiste momenten.

Ben nog steeds benieuwd naar de pics die er zijn gemaakt!!

Fly away to the sun and back!! KATANA RULES!!

P.S. niet te hard met die hammer op de katana svp, ik moet er ooknog een 'ride' op maken.

Greetz,

Katanarider

:airforce: :yeehaa:
 
Terug
Bovenaan