PPP
Active member
Reactie van IL&T:
Met andere woorden: het is niet verplicht, maar impliciet eigenlijk wel. Of je moet "per ommegaande" het logboek kunnen tonen. Ik lees daaruit dat je 's avonds een scan mag mailen, maar dan wel mag vliegen.
Bedankt voor uw vraag. Welke documentatie tijdens de vlucht minimaal aan boord moet zijn wordt bepaald door de aard van de vlucht. Met betrekking tot het logboek stelt de EU-wetgeving ‘A pilot or a student pilot shall without undue delay present his/her flight time record for inspection upon request by an authorised representative of a competent authority’ (Part-FCL, artikel FCL.045 (c)).
In de wetgeving staat niet expliciet dat u het logboek bij u moet hebben tijdens de vlucht. Wel betekent bovenstaand wetsartikel dat u het logboek binnen afzienbare tijd moet kunnen tonen. Om hier invulling aan te kunnen geven is het van belang uw logboek mee te nemen tijdens de vlucht (overlandvluchten) of zeker te stellen dat het logboek per ommegaande kan worden getoond als een toezichthouder daar om wordt gevraagd. Onderliggende reden is onder andere dat door middel van het logboek kan worden aangetoond dat aan eisen inzake recente vliegervaring wordt voldaan.
Met andere woorden: het is niet verplicht, maar impliciet eigenlijk wel. Of je moet "per ommegaande" het logboek kunnen tonen. Ik lees daaruit dat je 's avonds een scan mag mailen, maar dan wel mag vliegen.