Toch nog even een vraagje aan regelgeving specialisten.
Begin april verhuizen we naar Bonaire, het is daar EASA wetgeving, maar ik begreep dat instructeurs + examinatoren alleen FAA brevet hebben.
Dit jaar kan ik mijn SEP nog in NL verlengen, doe hier nog een trainingsvlucht en geef mijn brevet (+ medical, formulier trainingsvlucht en logboek) eind september aan familie mee om af te laten tekenen bij de vliegclub in NL door een examinator. Dan ben ik weer voor 2 jaar gered.
Maar wat daarna? Mag je met een EASA PPL brevet met een FAA instructeur je trainingsvlucht doen en dan je EASA brevet door een FAA examinator laten aftekenen voor SEP verlenging? Verwacht tegen die tijd wel een FAA gelijkstelling te hebben, maar geen FAA brevet.
Of moet ik tegen die tijd maar weer lid worden in NL van een vliegclub en heen en weer vliegen voor SEP verlenging? Neem toch aan dat ik niet de enige ben met dit issue?
Begin april verhuizen we naar Bonaire, het is daar EASA wetgeving, maar ik begreep dat instructeurs + examinatoren alleen FAA brevet hebben.
Dit jaar kan ik mijn SEP nog in NL verlengen, doe hier nog een trainingsvlucht en geef mijn brevet (+ medical, formulier trainingsvlucht en logboek) eind september aan familie mee om af te laten tekenen bij de vliegclub in NL door een examinator. Dan ben ik weer voor 2 jaar gered.
Maar wat daarna? Mag je met een EASA PPL brevet met een FAA instructeur je trainingsvlucht doen en dan je EASA brevet door een FAA examinator laten aftekenen voor SEP verlenging? Verwacht tegen die tijd wel een FAA gelijkstelling te hebben, maar geen FAA brevet.
Of moet ik tegen die tijd maar weer lid worden in NL van een vliegclub en heen en weer vliegen voor SEP verlenging? Neem toch aan dat ik niet de enige ben met dit issue?