Als nieuweling in de (privé)vliegwereld, waan ik mij door de nieuwe easa ontwikkelingen in een heuse jungle: een onontgonnen gebied dat moeilijk begaanbaar is. Dit is dan ook een vrijbrief aan de pioniers op dit (vak)gebied om mij te corrigeren of aan te vullen, indien nodig.
Na véle, véle leerzame, plezierige, interessante, maar soms toch ook inmiddels gedateerde threads hier gelezen te hebben, kamp ik persoonlijk met nog wat vragen, onduidelijkheden en dilemma’s. Deze hebben betrekking op zeer uiteenlopende onderwerpen, die ik hier binnenkort met jullie wil delen. Ik vang aan met het kiezen van een “issuing state”.
Als vrije Europese staatsburgers hebben wij de vrijheid om ons binnen Europa te bewegen hoe wij willen. Dit geldt, met beperkingen en voorwaarden, ook voor het land dat je vliegbrevet (én Medische keuring) uitgeeft. “What’s the big deal?!”, hoor ik menigeens grijze bovenkamer denken. De kosten!
Zoals een zuinige (toekomstige PPL) student betaamt – al helemaal in tijden van crisis - , draai ik elk dubbeltje om en wik en weeg ik iedere uitgave. Daarom ben ik benieuwd naar de persoonlijke, individuele overwegingen van airworkers om de kosten van invloed te laten zijn op het land waar jij je vliegbrevet hebt geregistreerd of laat registreren.
Populair gezegd: registreer jij je vliegbrevet in het land waar het je de minste knaken kost?
(Geef in je beantwoording svp ook aan (1) in welk land jij jouw vliegbrevet hebt geregistreerd of laat registreren, (2) welke kosten hiermee gemoeid zijn, (3) waarom je hiervoor gekozen hebt en (4) hoe dit je bevalt)
Na véle, véle leerzame, plezierige, interessante, maar soms toch ook inmiddels gedateerde threads hier gelezen te hebben, kamp ik persoonlijk met nog wat vragen, onduidelijkheden en dilemma’s. Deze hebben betrekking op zeer uiteenlopende onderwerpen, die ik hier binnenkort met jullie wil delen. Ik vang aan met het kiezen van een “issuing state”.
Als vrije Europese staatsburgers hebben wij de vrijheid om ons binnen Europa te bewegen hoe wij willen. Dit geldt, met beperkingen en voorwaarden, ook voor het land dat je vliegbrevet (én Medische keuring) uitgeeft. “What’s the big deal?!”, hoor ik menigeens grijze bovenkamer denken. De kosten!
Zoals een zuinige (toekomstige PPL) student betaamt – al helemaal in tijden van crisis - , draai ik elk dubbeltje om en wik en weeg ik iedere uitgave. Daarom ben ik benieuwd naar de persoonlijke, individuele overwegingen van airworkers om de kosten van invloed te laten zijn op het land waar jij je vliegbrevet hebt geregistreerd of laat registreren.
Populair gezegd: registreer jij je vliegbrevet in het land waar het je de minste knaken kost?
(Geef in je beantwoording svp ook aan (1) in welk land jij jouw vliegbrevet hebt geregistreerd of laat registreren, (2) welke kosten hiermee gemoeid zijn, (3) waarom je hiervoor gekozen hebt en (4) hoe dit je bevalt)