EASA brevet laten tekenen door buitenlandse TRE

Sammetje

New member
Beste allen,

Wanneer ik mijn jaarlijkse check-ride doe voor mij NL EASA brevet mag ik deze laten aftekenen door een buitenlandse TRE. Deze TRE is geregistreerd als buitenlandse TRE bij kiwa. Ik heb elk jaar gewoon braaf een nieuw brevet (125€) aangevrgaad omdat het antwoord van kiwa luidt;

dit mag niet. Je nl brevet mag enkel worden getekend door een nl TRE.

Nu hoor ik echter vaan een vriend met een duits brevet dat dit bij hun geen enkel probleem is.

Het horen toch allemaal dezelfde regels te zijn???
 
Het is dus niet overal hetzelfde.
Overigens zijn er maar weinig landen die toestaan dat een andere EU TRE het brevet fysiek aftekent.
Dan zijn er ook nog landen die wel/niet/onder voorwaarde toestaan dat je een (ATPL) skilltest afneemt. Profchecks kan/mag wel altijd.
Het is een flink zooitje geworden.
 
Zoals hierboven... Heb het zelfde probleem, mijn NL brevetje mag van KIWA niet besmeurd worden door onze Franse TRE. Grappig is dat mijn Engelse collega's WEL hun (Engelse) brevet met toestemming van de CAA mogen laten aftekenen door diezelfde Franse TRE. Nederland heeft weer een melk-koe gevonden...:stapelge:
 
Gaat erom dat ze daarvoor ook "gemachtigd" moeten zijn . . examen afnemen is 1 ding, maar brevet aftekenen is een handeling namens de NL overheid . . examiners kunnen (moeten) die machtiging aanvragen voor/in elk EASA-land meen ik . . ook hun eigen land . .

F
 
Gaat erom dat ze daarvoor ook "gemachtigd" moeten zijn . . examen afnemen is 1 ding, maar brevet aftekenen is een handeling namens de NL overheid . . examiners kunnen (moeten) die machtiging aanvragen voor/in elk EASA-land meen ik . . ook hun eigen land . .

F

Nee voor eigen land hoort de machtiging (zoals jij het noemt) om het brevet te tekenen gewoon bij de TRE autorisatie. Er is geen aparte machtiging in die zin.
Bij ´niet eigen´ land verschilt het simpelweg per autoriteit. Meeste landen staan het niet toe: dus gewoon kwestie van papierhandel laten opsturen en nieuw brevet laten uitprinten.
 
Money making exercise!

Bij mijn maatschappij werken 22 voornamelijk Europese vliegers. Voor zover ik heb kunnen nagaan zijn Italië en Nederland de enige landen waar een buitenlandse EASA TRE niet kan aftekenen.
Linksom of rechtsom moet de Nederlandse overheid aan een ieder geld verdienen om hun geldverslindende orgaan instant te houden. Als men zoals de meeste Nederlanders nooit in het buitenland heeft gewoond is men zich vaak niet bewust hoeveel belastingen/accijnzen/leges in Nederland door een ieder wordt betaald ten opzicht van het buitenland. We zijn in Nederland nu eenmaal gewend om voor alles op te draaien. Dus ook elk jaar weer €125, - voor een nieuw brevet. Onzinnig, maar men heeft weer een mogelijkheid gevonden om extra geld te genereren bij Nederlands gebrevetteerde vliegers die voor een buitenlandse maatschappij werken. Schandalig omdat (met uitzondering van Italië) in geen enkel ander Europees land het aftekenen door een buitenlandse EASA TRE een probleem is.
 
Money making exercise!

Bij mijn maatschappij werken 22 voornamelijk Europese vliegers. Voor zover ik heb kunnen nagaan zijn Italië en Nederland de enige landen waar een buitenlandse EASA TRE niet kan aftekenen.

Daar kun je Zwitserland aan toevoegen.
Maar goed, die zijn sowieso een slag apart qua EASA.
 
Terug
Bovenaan