5Papa
New member
Beste EDI bezoekers,
Excuses voor het feit dat ik niet met exacte gegevens kan komen, ik ben namelijk een lowsy Google-aar. Sowieso minstens een deel van de maand juli 2008 zijn de approach lights van in ieder geval baan 06 van EDI niet op volle sterkte geweest. Dit stond ook in de NOTAM's destijds en ook in de ATIS werd er op een manier over gesproken. Nogmaals, dit klinkt allemaal vrij vaag maar ik weet dus niet meer wat er exact aan de hand was. Zoals ik het me kan herinneren werd er gerept over een 'downgraded approach light system' en ik geloof ook dat ze 'CAT I' genoemd werden. Wat dus aan zou geven dat je er geen CAT II of III op kan afvuren (hoewel?).
MIJN VRAAG: zijn er hier collega's die in die tijd ook EDI bezocht hebben (en dan met name eind juli, de tijd dat 's ochtends de visibility tussen de 600 en 1000 meter schommelde vanwege de lokale dikke mist) en destijds ofwel een CAT I ILS hebben uitgevoerd (met of zonder GA) ofwel toch een CAT II of III hebben geschoten? Lang verhaal kort: weet iemand of men destijds door die downgrading genoodzaakt was zich te beperken tot een CAT I ILS?
Er ontstaan alhier momenteel nogal wat hoofdbrekens door.
Excuses voor het feit dat ik niet met exacte gegevens kan komen, ik ben namelijk een lowsy Google-aar. Sowieso minstens een deel van de maand juli 2008 zijn de approach lights van in ieder geval baan 06 van EDI niet op volle sterkte geweest. Dit stond ook in de NOTAM's destijds en ook in de ATIS werd er op een manier over gesproken. Nogmaals, dit klinkt allemaal vrij vaag maar ik weet dus niet meer wat er exact aan de hand was. Zoals ik het me kan herinneren werd er gerept over een 'downgraded approach light system' en ik geloof ook dat ze 'CAT I' genoemd werden. Wat dus aan zou geven dat je er geen CAT II of III op kan afvuren (hoewel?).
MIJN VRAAG: zijn er hier collega's die in die tijd ook EDI bezocht hebben (en dan met name eind juli, de tijd dat 's ochtends de visibility tussen de 600 en 1000 meter schommelde vanwege de lokale dikke mist) en destijds ofwel een CAT I ILS hebben uitgevoerd (met of zonder GA) ofwel toch een CAT II of III hebben geschoten? Lang verhaal kort: weet iemand of men destijds door die downgrading genoodzaakt was zich te beperken tot een CAT I ILS?
Er ontstaan alhier momenteel nogal wat hoofdbrekens door.