Doorlooptijd Orbit

papalima

New member
Hallo,

Wie van jullie is bezig met Orbit of heeft via Orbit zijn ATPL theorie gehaald en kan meer info geven over:
- hoeveel uur je gemiddeld per week moet studeren
- hoelang het geheel duurt

Bedankt alvast...
PL
 
Een orbit is een 360 graden draai, die je in een rate one turn in precies 2 minuten kan voltooien alvorens je dezelfde koers weer volgt.

Primair
 
Waarom ga je niet voor Bristol groundschool?

www.bristol.gs lijkt me goedkoper en wat je leest/hoort is altijd lovend.

Hou je reis- en verblijfkosten in de gaten.. kan nog wel eens oplopen in UK.

Heb zelf net het Orbit-gedeelte afgerond.
Een dik jaar: April 2006 begonnen en hopelijk in Mei 2007 laatste examens.
Tot voor kort had ik er een full time baan bij.

Het is gewoon veel en je zult dikke vrienden worden met de atpl online databank.
 
Hou je reis- en verblijfkosten in de gaten.. kan nog wel eens oplopen in UK.

Heb zelf net het Orbit-gedeelte afgerond.
Een dik jaar: April 2006 begonnen en hopelijk in Mei 2007 laatste examens.
Tot voor kort had ik er een full time baan bij.

Het is gewoon veel en je zult dikke vrienden worden met de atpl online databank.

Ongeveer een jaar dus; netjes toch!
Hoeveel uur per week ben je ermee bezig?
Hoeveel examens moet je nog?
 
Moeilijk te zeggen hoor.. er was een periode van een uhm.. dikke 6 maanden (ai..) dat mn werk veel te veel tijd in beslag nam en ik er niet of nauwelijks aan toe kwam. Dat is het risico als je er een baan naast hebt.

Orbit kan het je beter aangeven, bel ze en ze hebben alle tijd voor je, althans bij mij wel. Er staan wel standaard tijden voor..

Deze maand 5 exams en volgende maand nog 5 exams en daarna.. :biertje:
 
SDM

even een vraagje: hoe heb jij je examens verdeeld dan? want de studie guide zegt 8 om 6 in 10 maande en Heb je je Job geofferd voor je studie begrijp ik?
wil dit ook graag verandere IVM fulltime werk naast mn studie..Kan je vertellen zeker niet ontspanne vooral als je shift rooster loopt met D A en N...

cheers and regardss:biertje:
 
Zoals wellicht bekend (bij Orbit althans): voordat je examens doet moet je eerst de revision course (2 x een week) doorkomen oftewel laten zien dat je het snapt, dan mag je voor de eerste 8 (dacht ik) examens op en na de 2e revision course voor de laatste 6. Uiteraard mag je zelf indelen wanneer je welke examens wilt doen. Het is wel het prettigste als je ze zo snel mogelijk na de revision course kunt doen maar hoeft niet dus.

Ik moet zeggen dat ik in de afgelopen 1,5 maand (zonder baan) meer heb geleerd dan in het half jaar daarvoor.. Het maken van een goede tijds- en financiele planning is niet geheel onverstandig, het moeilijke daaraan vond ik om m realistisch te maken.. :wegkwijt:
 
@SMD
Waarom heb jij niet voor www.bristol.gs gekozen?
Zijn de examens in NL in het Engels of Nederlands?

Gr,
PL

Ik woon vlakbij Arnhem. Heb het wel overwogen hoor, enkel vanwege mn UK PPL, maar de CAA UK en IVW hebben daar geen moeite mee. Gewoon in NL doen hoor. Check de opties die je hebt in NL (Orbit, Skyjob(?), CAE, meer..?).

Examens in NL zijn in het Engels, de lesstof ook.
 
Hoe zit dit dan SMD?

Schrijf je dan je NL ATPL theory bij op je UK PPL?

En wat is de procedure om pakweg UK JAA CPL training aan te vatten. Je moet kunnen bewijzen dat je je ATPL in NL hebt gedaan.
Ik vroeg me af wat de procedure is, moet je je papieren afgeven, of bellen zij de Nederlandse autoriteiten op om te checken of je je theory succesvol hebt gedaan.
 
Hoe zit dit dan SMD?

Schrijf je dan je NL ATPL theory bij op je UK PPL?

En wat is de procedure om pakweg UK JAA CPL training aan te vatten. Je moet kunnen bewijzen dat je je ATPL in NL hebt gedaan.
Ik vroeg me af wat de procedure is, moet je je papieren afgeven, of bellen zij de Nederlandse autoriteiten op om te checken of je je theory succesvol hebt gedaan.

Klopt, CAA UK schrijft het Nederlandse ATPL examen(s) toe aan mn UK JAA PPL. Je moet hiervoor 2 dingen doen: een briefje aan de CAA en een belletje aan IVW. Er bestaat hier gewoon een afspraak over tussen beiden.

Net als met mn medical class I , die doe ik ook in NL en de CAA gaat daar gewoon mee akkoord, de keuringsinstantie stuurt gewoon een formuliertje naar ze door. Zoals het zou moeten. Duitsland accepteert dit bijvoorbeeld weer niet.

Aangezien ik de theorie nog niet volledig heb afgelegd, weet ik niet precies hoe het wordt bijgeschreven maar daar maak ik me geen zorgen over. Ik post het hier wel.. volgende maand?!?! I hope so :biertje:
 
Deze maand 5 exams en volgende maand nog 5 exams en daarna..

SMD, gefeliciteerd!!!
Ik las op je site dat het moeilijke vragen waren; hoe representatief zijn de oefenvragen die je van Orbit krijgt?

PL
 
SMD, gefeliciteerd!!!
Ik las op je site dat het moeilijke vragen waren; hoe representatief zijn de oefenvragen die je van Orbit krijgt?

PL

Thanks, 5 to go:1855: .

Die zijn behoorlijk representatief, maar vooral om te checken of je de stof onder de knie hebt. Nogmaals, de Bristol vragenbank wordt je grootste vriend. Als je al deze vragen doorwerkt en de nummers noteert die je fout hebt of moeilijk vindt, en deze herhaalt, mag het geen probleem zijn. Onderschat de aantallen niet...

Het prettige aan de databank is dat je van veel onderwerpen doorkrijgt wat de essentie is op de examens: Sommige zaken worden in de boeken heel breed uitgelegd, en ook breed bevraagd in de progress tests. Met de vragen zorg je ervoor dat je de belangrijkste zaken in ieder geval paraat hebt.
 
poeh... ik weet het niet meer.
gemiddeld 3-400 per vak denk ik..
mind you: meteo ca. 1000 vfr com ca. 120

het kost wat maar het is zn geld dubbel en dwars waard
 
Terug
Bovenaan