Distance learning vs klassikaal PPL

PGR

New member
Ik wil vlieglessen gaan nemen bij Vliegclub Rotterdam, maar daar bieden ze voor de theorie klassikale lessen aan. En met mijn werk en priveagenda vind ik 2 avonden in de week van 1930-2300 voor een jaar een beetje teveel. Daarnaast denk ik dat ik mij de stof wel zelf eigen kan maken.

Weet iemand welke bedrijven goede distance learning opleidingen aanbieden?

Ik heb tot nu toe alleen madiolaviation.nl kunnen vinden. Maar dat lijkt me wel een klein bedrijfje en ik vraag me af of zij dit professioneel invullen.

En hoe gaat men eigenlijk om met de 10% klassikale uren die verplicht zijn? Wie houdt dat bij? De vliegschool? Het CBR?
 
Ik wist niet dat er distance learning voor PPL was anders had ik dat vorig jaar ook wel gedaan, maar ik ken mediolaviation.nl verder niet.

Je kan ook de PPL Brainwash doen. Zelf geen ervaring mee, maar voor mensen die snel de PPL theorie willen doen, kan je in 2 weken van je volledige theorie af zijn, check hiervoor: http://vliegtheorie.nl/pplbrainwash.html

Laatste optie is om de boeken te kopen en zelf de gaan studeren, je moet daarvoor wel toestemming hebben van je vliegschool, aangezien die als 'opleider' genoteerd wordt voor je theorie. Vaak doen ze dit niet, omdat ze niet aan je kunnen verdienen door je een theorie opleiding te verkopen. Maar wie weet is de VCR wel coulant daarin.

Succes,

Immortal
 
Van de brainwash had ik al gehoord. Ik ben alleen niet zo'n fan van het in korte periode erin stampen van theorie. In mijn beleving (en ervaring) beklijft de theorie het best als je gedurende het leren van de theorie ook praktijklessen volgt.
 
ga naar noel bij de rac
helemaal goed

lees het boek door
1 dag per vak les
thuis examen trainen

klaar!!!

werkt super

ik had hetzelfde probleem
in 5maanden had ik alls qua theorir
 
Hoi,

Ik heb zelf twee jaar geleden mijn theorie gedaan en vorig jaar mijn PPL gehaald. Ik heb 3 vakken klassikaal gevolgd (bij de VCR in Rotterdam inderdaad), maar de rest van de vakken gewoon op eigen kracht gedaan. Dat was prima te doen. In 3 rondes examen alle vakken in 1x behaald.
Wat wel handig is om het vak "Aircraft general knowledge & Principles of flight" wel klassikaal te doen, want dat wordt op de VCR door Rob gegeven en die is erg goed, en dat vak is ook echt een belangrijk basisvak om vliegtuigen goed te leren begrijpen.

Op eigen kracht doen vraagt wel de nodige discipline, maar als dat geen probleem is....
 
Hoi,

Ik heb zelf twee jaar geleden mijn theorie gedaan en vorig jaar mijn PPL gehaald. Ik heb 3 vakken klassikaal gevolgd (bij de VCR in Rotterdam inderdaad), maar de rest van de vakken gewoon op eigen kracht gedaan. Dat was prima te doen. In 3 rondes examen alle vakken in 1x behaald.
Wat wel handig is om het vak "Aircraft general knowledge & Principles of flight" wel klassikaal te doen, want dat wordt op de VCR door Rob gegeven en die is erg goed, en dat vak is ook echt een belangrijk basisvak om vliegtuigen goed te leren begrijpen.

Op eigen kracht doen vraagt wel de nodige discipline, maar als dat geen probleem is....

Dank voor de tips allemaal. De route van privatecaptain ga ik ook volgen. Ik heb alle theorieboeken in huis gehaald en ben al driftig aan het lezen. Een aantal vakken wil ik klassikaal gaan volgen (meteo, navigatie en wellicht AGK&PF) en de rest ga ik zelfstudie doen en veel oefenen! Voor de huidige ronde AGK&PF bij VCR ben ik net te laat (is al halverwege), maar die ga ik eerst met zelfstudie doen. Kom ik er niet uit, dan volg ik hem begin volgend jaar alsnog.
 
Hoi,


Wat wel handig is om het vak "Aircraft general knowledge & Principles of flight" wel klassikaal te doen, want dat wordt op de VCR door Rob gegeven en die is erg goed, en dat vak is ook echt een belangrijk basisvak om vliegtuigen goed te leren begrijpen.

Helemaal mee eens, Ik heb hetzelfde gedaan, ook VCR overigens.
Tis wel handig om Aircraft general knowledge & Principles of flight als eerste te doen. Uiteindelijk toch een beetje de basis van het vliegen.
 
Ik heb geen enkele les klassikaal gevolgd maar heb de boeken van Vrijhof gebruikt.

Eerste ronde heb ik RT, human performance, AGK/POF, Airlaw en Performance&Planning gedaan. De laatste niet gehaald.

Tweede ronde heb ik P&P, Meteo en Navigatie gedaan. Alleen Meteo gehaald

Derde ronde heb ik de rest gehaald.

Ik heb dus in totaal 3 keer geherkanst (keer 85 euries), maar daarmee wel een theoriecursus en de daarbij horende reiskosten etc bespaard... Daar komt bij dat ik P&P de tweede keer uit tijdgebrek niet goed bestudeerd had (nog een andere studie ernaast).
 
geldt dit ook voor CPL theorie :)

Dus boeken kopen en bij een vliegschool de lessen volgen (volgens mij 10 %)

Of gaat dit anders ???

Ja, dit gaat anders. Je moet de cursus (Distance learning) bij een (daarvoor erkende - dus speciaal erkend voor theorie onderwijs) FTO volgen. Deze FTO moet minimaal 10% van de lessen klassikaal geven.

Voorbeelden:

www.dutchaviationcollege.nl
www.orbit-groundschool.nl
en geloof dat NLS ook nog iets doet aan Distance Learning
 
Terug
Bovenaan