Distance learning en welke flight computer?

fenerus

New member
Graag even info ivm flight computers.

Ik wil de cursus ATPL via Distance Learning studeren a.d.h.v. de Jeppesen boeken.

Nu wil ik graag weten welke flight computer de beste is om te gebruiken. Zelf ken ik niks van flight computers dus graag uw advies.

1. Pooleys CRP 5
2. Aristo Aviat 617
3. Transair TPS

Graag uw advies
 
Nu wil ik graag weten welke flight computer de beste is om te gebruiken. Zelf ken ik niks van flight computers dus graag uw advies.

Ik kan me niet voorstellen dat er veel verschil tussen die dingen zit. Toen ik de mijne kocht kon ik kiezen tussen een kartonnen flight computer voor een tientje of een metalen die vier keer zo duur was. Ik heb de laatste gekozen en gebruik hem vijf jaar later nog steeds. Een andere metalen uitvoering kan volgens mij niet veel beter of slechter zijn. Ik zou niet voor karton kiezen, tenzij je hem na je examen wilt weggooien.
 
Heb zelf de Pooleys. Er zit wel degelijk verschil in sommige flightcomputers. Het metalen apparaat dat ik voor mijn PPL gebruikte had geen compressibility factor en de snelheid ging gek weg niet hoog genoeg voor de ATPL examenopdrachten. Groeten
 
Ik heb ook de Pooleys CRP-5.

Top ding. Makkelijk. En het is diegene die gebruikt wordt in de oefen examenvragen in bijvoorbeeld atplonline.co.uk. Dus ben je aan het oefenen met examenvragen dan krijg je uitleg o.b.v. deze computer. Ik had ook de Jeppessen. Maar vind persoonlijk dus die Pooleys makkelijker.
 
Ik heb zelf een metalen E6B flight computer uit 1974 (CRP equivalent), die werkt nog steeds. Ooit ook een hardplastic variant gehad omdat die een handig extra loodlijntje had maar dat was binnen de kortste keren eraf en het hele ding ging nog geen 4 jaar mee.
 
Had eerst een E6B achtig model, die smolt echter nadat ik hem een keertje op het dashboard had laten liggen.

In de dagelijkse praktijk gebruik ik hem nauwelijks, maar heb desondanks toch een Jeppesen CR-2 aangeschaft. En was verbaasd dat je geen slide rule nodig hebt voor de windberekeningen! Lekker compact.
 
Laatst bewerkt:
Welke flightcomputer? Keuze zat: iPhone 3, iPhone 3GS, iPhone 4, iPhone 5, alle Android, etc etc ✈

Voor je examen koop je gewoon die goedkope kartonnen.
Als je een metalen wilt mag je de mijne wel kopen.
 
Terug
Bovenaan