Het valt het mij op dat als ik in Europa een vliegplan maak van A naar B IFR (<FL100) deze in veel gevallen aanzienlijk langer is dan VFR.
Ik heb het dan bijvoorbeeld over een vluchtje van EHRD naar EGJJ. Dat scheelt zeker 30 minuten op een vliegtijd van zo een 2,5-3 uur.
In de VS was dat verschil (door de minder complexe routestructuur) minder groot. Bovendien kreeg je actueel tijdens de vlucht erg vaak een direct toegewezen.
Krijg je in Europa actueel veel directs toegewezen van ATC (als je die verzoekt) ?
Of is het altijd vliegen zoals geplant? Iemand hier ervaring mee?
Ik heb het dan bijvoorbeeld over een vluchtje van EHRD naar EGJJ. Dat scheelt zeker 30 minuten op een vliegtijd van zo een 2,5-3 uur.
In de VS was dat verschil (door de minder complexe routestructuur) minder groot. Bovendien kreeg je actueel tijdens de vlucht erg vaak een direct toegewezen.
Krijg je in Europa actueel veel directs toegewezen van ATC (als je die verzoekt) ?
Of is het altijd vliegen zoals geplant? Iemand hier ervaring mee?