Diamond DA-40D Diamond Star TDI (PH-FLD) maakt nette offield landing

  • Onderwerp starter Onderwerp starter XDgb14
  • Startdatum Startdatum
En natuurlijk moet het alweer een "noodlanding" heten in de titel, terwijl verderop duidelijk sprake is van een voorzorgslanding.
 
Wanneer je naast een vliegveld in een graanveld land, mag je best spreken van een noodlanding. Een voorzorgslanding doe je uit 'voorzorg', hier was blijkbaar al meer aan de hand.

Noodlanding hoeft geen 'vies' woord te zijn, zeker niet als het netjes wordt gedaan zoals hier.
 
Geslaagde noodlanding, had inderdaad ook het plan paar dagen terug met MelvinR een checkout er op te doen. Hij bracht het er in ieder geval beter vanaf dan deze NL Cirrus nabij Hamburg 5 dagen geleden, waarbij gelukkig geen gewonden vielen: http://www.abendblatt.de/hamburg/po...Sportflugzeug-ueberschlaegt-sich-im-Feld.html
absturz_HA_Bayern_F_847841c.jpg
 
En natuurlijk moet het alweer een "noodlanding" heten in de titel, terwijl verderop duidelijk sprake is van een voorzorgslanding.

Ook als ik je gelijk geef dat het in de titel opruiend een noodlanding "is", in de rest van het artikel alswel het filmpje wordt wel van een voorzorgslanding gesproken.

Verder is het zo te zien inderdaad goed afgelopen, en wat dat betreft een voorbeeld van 'hoe het moet.'

Al ben ik ook wel benieuwd naar de besturingsproblemen!
 
Als dit niet aan de definitie van noodlanding voldoet, dan wat wel? Voorzorg was het niet, aangezien het veld er naast lag (zoals eerder gezegd). Er waren (kennelijk) besturingsproblemen die er voor zorgde dat ze niet anders konden doen dan een (geslaagde) noodlanding in een veld naast het vliegveld. Dat is een aardige mayday lijkt mij zo.
 
Dat lijkt toch wel op een noodlanding inderdaad, benieuwd naar de oorzaak. In het filmpje lijkt het trimvlak wel een grote uitslag naar boven te hebben...

Weet iemand trouwens de registratie van de Cirrus hierboven?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan