VCC
New member
Olla,
Ik kom net weer van recurrent af.
Toch werd ik "gepakt" op het feit dat ik op een non precision onder mijn MDA uitkwam.
Op de minima RWY not in sight met een 3 graden cont descent kwam ik dus iets onder de MDA uit. (overgang descent naar climb attitude)
Op de DH (ILS) is dat natuurlijk toegestaan.
Nu zit het probleem natuurlijk een beetje in die 3 graden.
De ouderwetse manier (USA) was als een jekko naar je MDA doorvliegen tot je timing/ beacon or whatever en dan missed.
Is er in het ontwerp (pans-ops) ruimte om iets onder je MDA uit te komen of moet ik mijn MDA in de window maar met 100 ft ophogen? (praktijk is dat bijv 480 ft toch al 500 wordt)
Let wel in de praktijk kom je bijna nooit exact op de minima uit, maar voor deze simcase was ik wel voor goed commentaar ontvankelijk.
Echter als ik op het zelfde (ILS) glijpad zit bijv bij een loc only (en deze netjes vlieg
zie ik geen gevaar hoewel formeel volgens mijn examinator je niet onder de MDA mag)
Hoe zien jullie dit?
:rt:
Ik kom net weer van recurrent af.
Toch werd ik "gepakt" op het feit dat ik op een non precision onder mijn MDA uitkwam.
Op de minima RWY not in sight met een 3 graden cont descent kwam ik dus iets onder de MDA uit. (overgang descent naar climb attitude)
Op de DH (ILS) is dat natuurlijk toegestaan.
Nu zit het probleem natuurlijk een beetje in die 3 graden.
De ouderwetse manier (USA) was als een jekko naar je MDA doorvliegen tot je timing/ beacon or whatever en dan missed.
Is er in het ontwerp (pans-ops) ruimte om iets onder je MDA uit te komen of moet ik mijn MDA in de window maar met 100 ft ophogen? (praktijk is dat bijv 480 ft toch al 500 wordt)
Let wel in de praktijk kom je bijna nooit exact op de minima uit, maar voor deze simcase was ik wel voor goed commentaar ontvankelijk.
Echter als ik op het zelfde (ILS) glijpad zit bijv bij een loc only (en deze netjes vlieg
zie ik geen gevaar hoewel formeel volgens mijn examinator je niet onder de MDA mag)
Hoe zien jullie dit?
:rt: