De job..

InStyle

New member
beste airworkers,

aangezien ik me geen ander forum kon voorstellen om dit te plaatsen, heb ik de volgende vragen voor degenen die inmiddels werkzaam zijn bij een luchtvaartmaatschappij.
Ik moet zeggen dat ik voordat ik me erin ging verdiepen, vrij optimistisch en naief dacht over de luchtvaartindustrie. Inmiddels heb ik sterk veranderd beeld gekregen (waardoor ik me overigens nog gemotiveerder voel
om 'dit' te 'doen'), vooral van de scholen en het krijgen van een baan etc. Ik vraag mij echter nog een hoop dingen af over de uiteindelijke baan, waar je 'het' uiteindelijk allemaal voor hebt gedaan. En jullie zijn de enigen die hier een antwoord op kunnen geven!

Ik weet mijn uiteindelijke vraag niet zo goed te formuleren, dus ik stel een hele hoop tegelijk :angel:

1. Zodra je de/een baan kreeg, was het wat je ervan had verwacht?
2. Is het de baan die je altijd al wou, en voor geen goud zou willen ruilen voor een andere (misschien wel beter betaalde) baan?

3. wat viel je het meest tegen (bijv teveel van huis, slecht betaald misschien wel ik noem maar wat), wat vond jij de minpunten? en wat vind jij het mooiste aan jouw baan? (naast het vliegen zelf)?

en dan tot slot, heb je er ooit over gedacht te stoppen, of dat het je ontzettend begon te vervelen o.i.d?

Ja ik weet het, t zijn een hoop vragen maar ik hoop dat jullie de tijd en zin kunnen vinden om er (gedeeltelijk) antwoord op te geven..

alvast bedankt!!

greetz
InStyle

p.s. ik kan me voorstellen dat de reacties op deze vragen ver uiteenlopen. Zo is de ene baan de ander natuurlijk niet. Vliegen in amerika is vanzelfsprekend iets anders dan een baan in europa en zo is het vliegen op een F50 wellicht anders dan een boeing. ben gewoon nieuwsgierig naar uw bevindingen!
 
Hoi InStyle,

Erg goed om te horen dat je je hebt verdiept in het wereldje en probeert door de positieve praatjes van scholen, en leerlingen daarvan, te kijken voor je een erg groot bedrag gaat uitgeven aan een opleiding die in veel gevallen de rest van je leven gaat bepalen. In positieve en negatieve zin.

Ik raad je aan dit topic te bekijken waar dezelfde vraag is gesteld en waar veel beroepsvliegers een interessante bijdrage hebben geleverd.
Hopenlijk heb je hier wat aan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan