De bank wil geld zien, wat nu?

climb350

New member
Even een vraagje:
De meeste (ik ook) van ons zijn een 100K+ lening aangegaan voor de opleiding. Wat nou als je niet (meer) in staat bent het verschuldigde bedrag maandelijks af te lossen omdat de baan met het grote geld maar uitblijft en door een paar ten gronde gegane bedrijven verder in de sh*t bent geraakt dan gepland?

Ik vraag niet om oefenloze discussies, maar ik denk dat er vast wel mensen zijn waarbij de droom niet is uitgekomen en overgebleven zijn met een berg schuld die niet meer terug te betalen is.

Climb350
 
Even een vraagje:
De meeste (ik ook) van ons zijn een 100K+ lening aangegaan voor de opleiding. Wat nou als je niet (meer) in staat bent het verschuldigde bedrag maandelijks af te lossen omdat de baan met het grote geld maar uitblijft en door een paar ten gronde gegane bedrijven verder in de sh*t bent geraakt dan gepland?

Ik vraag niet om oefenloze discussies, maar ik denk dat er vast wel mensen zijn waarbij de droom niet is uitgekomen en overgebleven zijn met een berg schuld die niet meer terug te betalen is.

Climb350

Garantiefonds? ;)
 
Tja, ik denk dat wanneer alle gesprekken zijn gevoerd en er geen andere uitweg meer is de borgstellinggevers (ouders, suikeroompje,garantiefonds) een briefje krijgen met het verzoek de achterstallige betalingen te voldoen, anders gaat de bank zonder pardon over tot executie van het onderpand. Je failliet laten verklaren (schuld hulpverlening) is een optie, dan begin je over drie jaar met een schone lei, maar leef je van 25 eurie in de week.Neemt niet weg dat de bank toch het onderpand gaat (proberen) verzilveren.

succes

garoeten
 
Heb zelf enige jaren geleden bij de incasso-afdeling van een bank gewerkt. Kan je het WSNP traject NIET aanraden. Je leeft dan nog van 90% van het bijstandsniveau en krijgt een bewindvoerder aangesteld die ook eerst je post opent. Zou eerst proberen met de bank te praten, zien of er een lange termijn oplossing is. Denk aan looptijd verlenging, alleen rente aflossen o.i.d..

Groet en succes KL.
 
mee eens eerst praten. Zo gauw je geen initiatief richting de bank neemt en zij uiteindelijk wel richting jou dan is het te laat! Niet bellen maar langs gaan in je beste pak!
 
Heb je wel een inkomen op dit moment of vlieg je helemaal niet?
Praten met de bank is inderdaad de beste optie. Ook voor hun is er alles aan gelegen dat jij "normaal" betaald.
Mocht je nog geen baan hebben, wellicht is het verstandig om eens een jaartje te werken buiten de luchtvaart om, zodat je in ieder geval kan her-financieren.
 
Climb350,

Je hebt een ATR42 TR, bij welke club zit je momenteel?

Met een bank kun je best veel regelen omdat er nog veel potentieel in je toekomstige vliegcarriere zit. Zorg dat je het huidige moment doorkomt met minimaal je rente te betalen en hou het contact met je Bank, over eventuele stappen die je maakt om tot een betere situatie te komen.

Ikzelf zat bijna in hetzelfde moment als jij nu zit, gelukkig heb ik op tijd een baan gevonden buiten de luchtvaart en nu kan ik doorstromen op de rechter stoel, het was even overleven maar het kan wel.

Succes !!
 
@climb350

Hoe staat het mee nu?
Als je nog geen werk hebt, neem dan ff contact op met Interstate airlines, daar kun je vrij snel aan de bak met een ATR type.
succes. Grt.
 
Terug
Bovenaan