DA52 Airborne

  • Onderwerp starter Onderwerp starter XDgb14
  • Startdatum Startdatum
'n Piper PA-39CR heeft zes stoelen met 2 x 160pk.

Ben wel benieuwd wat de DA52 N-1 doet op MTOM.
 
hoe kan hij harder gaan dan de kleinere lichtere da 42 met zelfde motoren?

die 7 personen zie ik ook nog niet
 
In je Rockwell zitten 4 (vier) stoelen, maar je kunt ook niet topped weg met 4 volwassen POBs.

Zal met de DA52 niet anders zijn.
 
Fijn nieuws for al die mensen die hun Thielert DA42, voor de verkoop hebben laten ombouwen naar een NG omdat de kist anders onverkoopbaar was. Hebben nu alsnog een "oud model" in de verkoop staan.
 
Ze zullen hem wel op de show hebben staan in Friedrichshafen, ik ga dan zeker even bekijken en vragen hoe ze 7 mensen in zo'n cabine krijgen. Wellicht in een 2-3-2 configuratie.
 
dat zou echt jammer zijn ..

de da42 isop zich best mooi maartikkie klein voor lange mnsenen hij had 200+ moetenvliegen .. met de da52 lijken ze dat op te lossen .. maar mag t aub een echte 6zitter zijnwaarbij je ook echt t gewich mag en kanmeenemen? .. inlusief deice, o2 en bagagge.

als t goed is, is deze er ook in friedrichshafen.. die intrigeert ook.. 200 ktas met eensingle io390 4 pitter en toch een ruime cockpit? mmmm .. dan krijgt cirrus t heel moeilijk.

http://www.pipistrel.si/plane/panthera/overview
 
Van wie kwam deze press release ook al weer?
(voorzitter en hoofd testvlieger van Diamond zelf)

Uiteraard krijg je dan een geweldig positief verhaal, zeker als je er met slechts twee man in zit.
Het zal er allemaal prachtig uit zien maar ik zou graag willen weten wat er van de performance overblijft als er daadwerkelijk met 7 personen gevlogen moet worden, vooropgesteld dat die er ook nog in plaats kunnen nemen op een normale manier.
 
DA52

General characteristics:
Crew: one
Capacity: four adult passengers or seven if some are children.
Powerplant: 2 × Austro AE300 diesel aircraft engines, 130 kW (180 hp) each

Note: CEO Christian Dries indicated that the engines may be replaced with turboprops.

Performance:
Cruising speed: 352 km/h (219 mph; 190 kn)
Range: 2,300 km (1,429 mi; 1,242 nmi)
Service ceiling: 3,700 m (12,139 ft) :eek: (typo ?)
Rate of climb: 6.6 m/s (1,300 ft/min)

Bron

@wsh,
Indrukwekkend en sexy ;)
Enige wat 'nog' ontbreekt, zijn ho ijzers (speedbrakes), built-in O2 en TKS (FIKI).

Bye bye Chinese, uhh Cirrus....
 
ben benieuwd...

zie dat de da50 superstar pressurized zou moeten worden.. ben benieuwd of men dat ook hiermee gaat doen.

turboprop?

dat zal dan rr 250 zijn.. dan wordt t een serious mean machine.. fl300 en 300ktas?
mmm

een goede 250-280 diesel zou t ook al goed doen x2. wordt tijd dat daar eens wat voortgang komt.. ditto met de multi fuel en electronische ontsteking en injectie motoren... lycoming teo 540-ie2

als hij dan ook betaalbaar is en een echte 6 zitter .. dan wordt t echt wat.
 
Eerlijk gezegd vind ik het net als de DA50 een lelijk ontwerp. De verhoudingen lijken voor het oog (op foto) niet in balans en doet mij aan een Seneca denken. Dit in tegenstelling tot de DA40 etc.

Wat is de productiestatus eigenllijk van de Jet en de DA50?
 
@wsh,

Doe mij DIT maar ;)

nahhh ... 750lbs payload voor een 6 zitter?
2xpt6 .. = mega duur .. ik meen circa 600.000 usd per stuk? rr250 is ca 250.000 dacht ik.

als ik dat soort geld zou hebben wordt het echt deze ...

http://www.pilatus-aircraft.com/#10

.. en anders kingair 300

pc kan echt volle bak weg.. van 700m en grasbaantje vindt ie ook leuk ..
ng heeft waanzinnige cockpit ..

leuk hoor .. ff skien in courchevel. voor t eten thuis.

nn eh wie weet krijgen we ooit nog eens een lpv approach op ehmz of ehtx... .. dan kan je echt alles.
 
Terug
Bovenaan