DA20 Participatie te koop - vliegen voor €60,- per uur nat

Immortal

Active member
Sinds 2009 ben ik aandeelhouder in twee DA20-A1's. Ik heb in 3 jaar tijd met erg veel plezier meer dan 100 uur op deze kisten gevlogen.

De Diamond Katana, een heerlijke 2-zitter, kruist met 105 knopen IAS door het luchtruim en is daardoor vlot genoeg om in minder dan 100 euro een retourtje Lelystad - Teuge op zijn naam te zetten. Landingsgelden zijn vaak erg laag vanwege de stilste geluidscategorie en zijn lage gewicht.

Is er iemand geïnteresseerd om het aandeel van mij over te kopen, neem dan contact met mij op via PM of via dit topic. De Katana's zijn based op Lelystad (EHLE) en zijn onderdeel van de Stichting Diamond Flyers.

Je PPL halen op deze kist is geen probleem aangezien de Stichting Diamond Flyers:
http://www.diamondflyers.nl/
Ook een eigen vliegschool heeft, Nimbus Air:
http://www.nimbusair.nl/

Goedkoper vliegen Nederland is volgens mij niet mogelijk aangezien de vliegkosten per uur €60,- (tacho) bedragen.

Kosten aandeel: €3850,-
De PPL boeken van Bas Vrijhof (2010) krijg je er als welkomskado bij!


Immortal
 
Het is jammer dat ik niet comfortabel in een Katana pas (ivm lengte en gewicht), anders was het zeker een goedkope en leuke manier geweest om veel uren te maken.

Wat is de reden van de verkoop (als ik vragen mag)? Upgrade naar een grotere kist?

Succes met de verkoop.
 
Moest dergerlijk initiatief in dit landje bestaan zou ik er ook wel serieus over nadenken!
Succes met de verkoop!
 
Ik ben inderdaad opzoek naar een grotere (snellere) kist.

Wat betreft payload, je kan met volle tanks en 160 kilo (2 volwassen mannen zonder baggage) gewoon netjes vertrekken.

De 2 Katana's zijn goed uitgerust en zien er qua panel layout zo uit:
1256306629.jpg


Enige verschil is dat er in onze Katana's een betere Bendix GPS unit inzit, verder identiek.
 
Misschien wel. Ik kijk naar verschillende opties. Weet jij nog iemand voor mijn DA20 participatie?
 
Al meer nieuws Immortal?
Moesten er Belgen zijn die er over nadenken om soort gelijk project op te zetten, mogen deze mij altijd contacteren!
 
Hoi Poeli,

Nog geen concrete dingen, wel wat mensen die interesse tonen en wat meer erover willen weten.

Waarom begin je zelf niet zo'n initiatief? Vanuit onze stichtingen in Nederland is er genoeg expertise om je op weg te helpen en ik denk dat de meeste mensen het nog leuk vinden om je te helpen ook.

Immortal
 
Terug
Bovenaan