CTC

Check00

New member
Jongens vergeet de nederlandse vliegscholen/opleidingen, dat zijn toch allemaal flessetrekkers (niet dat de buitenlandse dat ook niet zijn), tja we zijn nederlanders dus face it, zou jij niet als vliegschoolbaas zoveel mogelijk geld uit iemands zak proberen te trekken?

www.ctcaviation.com

dat word dan 50 euro aub, storten op rek. nr 111111111

Veel plezier
 
Wordt jij betaald door ctc om hun internet adres hier te publiceren?

Wat wil je anders met deze stelling?
 
ik denk wel dat hij een punt heeft.

heb zelf nls gedaan. maar als ik nu iemand een vliegschool zou aanraden zou ik gaan voor de lufthansa flugschule ofzo. maar in ieder geval niet meer iets in nederland. de kls verliest toch zijn preferred supplier status en de jongens/meisjes die van de nls afkomen komen ook niet meer zomaar aan een baan. laat staan als je bij de klm afgewezen bent nadat je bij de kls vandaan komt.

daarbij komt nog dat je in duitsland bijna de helft betaald voor je opleiding.
 
zou wel willen dat ik er geld voor kreeg!
Nee, wat alte post ook al zegt, ga niet alleen voor de vliegscholen in nederland, er is bijna geen een opleiding die garantie geeft, als ze het wel doen vragen ze er een major bedrag voor. Heb het zelf ook ondervonden maar met hulp van onze easy vrienden ben ik bij ctc beland, dit was voor mij een ware culture shock, ze zijn errug professioneel tis niet duur je hebt baangarantie en je type wordt betaald, ik weet niet of ze in nederland ook tot zoiets in staat zijn zonder de hulp van anderen in te schakelen en de opleiding hoe raad je het ook nog duurder wordt.
 
tuurlijk altijd proberen!!!
de kans dat je daadwerkelijk bij ctc wordt aangenomen is jammer genoeg heel klein....
in dat geval zijn de nederlandse opleidingen naar mijn mening een goede 2e of 3e keus.
ik was zelf liever ook bijv bij de luchtmacht begonnen maar helaas zit dat er niet altijd in.
 
Ja klopt, CTC heeft strenge toelatingseisen. Maar juist daarom zijn ze in staat om eengoed product te leveren en zijn maatschappijen hierin geintresseerd.

De selectie van CTC lijkt veel op de selectie van een maatschappij en als je bij CTC vandaan komt dan valt de slectie bij de maatschappij ook wel mee. Je kan natuurlijk ook naar een andere school gaan waar de selectie gemakkelijker is maar daarna voldoe je misschien niet aan de standaard die een maatschappij wil hebben. En hier kom je pas achter nadat je al een grote som geld geinvesteerd hebt.
 
In Nederland blijft EPST de beste keuze, zeker hun samenwerking met Oxford Aviation Training is zeer succesvol. Vraag maar eens wat de gemiddelde wachttijd is voor een baan (vijwel niets op dit moment). En waar de verschillende mensen geplaatst worden. Daar kunnen een hoop vliegscholen nog wat van leren denk ik. Ja dan zijn ze duurder dan Lufthansa, maar wat wil je nu maanden tot jaren wachten en soliciteren voor een baan. Of meer betalen, een intergrated course volgen en vrijwel direct een baan. Zeg het maar.
 
ik heb afgelopen weken mijn short refresher course bij CTC doorlopen. Dit was 1 de beste trainingen die ik ooit in mijn carriere heb gehad. Wat mij betreft is de opleiding bij CTc een echte aanrader!
 
Even ter info...

Even ter info...

Dit las ik op de site zoals die gepost is:

Am I guaranteed a job?
No airline sponsorship programme guarantees a job. The commitment we give is that, subject to a satisfactory performance in training and no change in the airlines’ recruitment plans, we will make every effort to ensure that our graduates achieve employment. That is exactly the same conditional offer that any other programme offers

Dus geen baangarantie, maar dat moge duidelijk zijn
 
Smokie wrote:

Dus geen baangarantie, maar dat moge duidelijk zijn

Smokie,...

Ik ken niemand die na de stage bij CTC (welke je krijgt als je alles netjes haalt) niet bij de desbetreffende maatschappij mocht blijven. Er is 1 geval geweest waarbij de maatschappij failliet ging (5 jaar geleden) en de jongens niet konden blijven (alle zijn toen door CTC bij andere maatschappijen geplaatst).

Daarnaast, heeft CTC voor een aantal ex-studenten die van de stage airline na 6 maanden op eigen initiatief weggingen naar o.a. Dutchbird weer werk aangeboden in de UK.
(En dat staat nergens in het contract!! )

Groeten

:D
 
Natuurlijk helemaal perfect. Maar ik bedoel alleen maar dat CTC officieel geen baangarantie heeft. Dit werd eerder in de replies wel gemeld. Dat is alles. Voor wat betreft nazorg: natuurlijk is het fijn als een school zich voor je uitsloofd hahaha
 
Terug
Bovenaan