crew check-in / positioning flights

Marshall

New member
Heeft iemand hier ervaring met crew check-in buiten diensttijd of in burgerkleding.

Als voorbeeld, ik vlieg meestal vanuit de UK, kan ik in burgerkleding (met company ID) op SPL door de crew check-in om terug naar de UK te vliegen (zo ook op mijn vrije dagen)?

Mvg,
Marshall
 
Officieel kan je vanaf SPL non-working in burger vertrekken.
In de praktijk echter kost het veel meer moeite en elke supervisor wil zich er over buigen. (irritant!!)
Verder kan je problemen verwachten met security over vloeistofvrijstellingen die crew wel heeft en pax niet. Dus uniform is vele malen makkelijker.
 
tegenwoordig kan je beter je apenpak aantrekken..
security word je erg moe van.
ik ging altijd in burger naar mn werk AMS-MAN, maar sinds kort ga ik in stars en bars, wordt nu altijd naar de business class ge upgrade en minder zeik bij customs en security.

k.
 
Dat heb ik zelf ook al gemerkt.
Alhoewel ik het prettiger vind om gewoon in m'n spijkerbroekkie standby heen en weer te hoppen, trek ik de laatste tijd ook maar gewoon m'n pak aan. Scheelt wel. Stond laatst op SPL braaf bij de gewone pax controle, maar werd er tussenuit getrokken en mocht door de Privium controle... Chill...

Officieel mogen we in onze vrije tijd niet in pak standby-en, maar ik ga me na m'n dienst echt niet eerst omkleden....dikke sn#kkel.
 
Ja sterker nog, mensen gaan spontaan voor je aan de kant (niet in NL) en als je het goed doet kan je gewoon legaal voordringen!

Heb ik van horen zeggen hè
 
Ja sterker nog, mensen gaan spontaan voor je aan de kant (niet in NL) en als je het goed doet kan je gewoon legaal voordringen!

Heb ik van horen zeggen hè

Ja dat klopt wel. kom je 1 minuut voor sluiting van check-in en dan ga je gewoon naar de eerst beschikbare check-in balie voorbij die hele lange rij, niet alle mensen kijken daar vrolijk van maar je bent in uniform en dat doet wel wonderen
 
Wat is daar zo bijzonder aan ?

tuurlijk mag je dat! Een van de weinige 'perks' die we nog hebben.

Als pax het zelefde wil, kunnen ze voor 120.000 Euro ook met 3 strepen en een 73 type lopen.

FD
 
Stars en Bars hahaha.

Jammer dat ik corporate ben en niet can jumpen met een us- carrier. Had wel makkelijk geweest.
 
vraag je baas 135 certificaat aan te vragen... Genoeg 121 neemt je domestic mee, en o.a. polar/atlas nemen je mee naar europe (wel listen 48 van te voren) en bestellen zelfs voer voor je !!! yeay !
 
Nou over Uniform gesproken. Gister door de TSA screening heen en ja hoor. Mocht me gels/liquids niet meenemen. Was geen quart-size bag. Ik zei dat ik off-duty flight-crew member was en ze begon te zeiken dat ik me uniform niet aan had. (had wel me winter-jas aan). Ze begon door me koffer heen te graaien met haar supervisor.

Ik vroeg haar het volgende terwijl ze mijn kleding ziet voor de komende trip:" So if I put on my shirt and tie. Then you'll let me take my toiletries?"

M.a.w. als ik daar effe snel me uniform aantrok dan was het wel goed. Waar is de "common sense" gebleven van die idioten? (is denk een oxymoron)

Ik ging natuurlijk even uit me naat en claimde dat het absoluut HARRASMENT is en told her to get a REAL job. Kwaad weggelopen. Andere supervisor liep naar me toe en excuseerde zich voor zijn collega. "She ain't the smartest cookie in the jar. Sorry sir. Here you have a nice quart-size zipl-loc"
 
hier kan ik een boek over vol schrijven. heb op IAH me in dat hok van TSA zitten verkleden (verkreukeld shirt aan) om mn gel in mn tas te mogen houden....

lesson learned. apenpak aan als je aan het nonreven bent !!!

FH :

had je je crew pasjes aan? en liep je door de crew lijn heen ??? wel ff belangrijk!! en doe je apenpak aan!! I know it sucks, but suck it up! Wanneer kom je weer naar de mooiste stad van t land !? PM me ff over het verkrijgen van crew pasjes als jullie puur alles P91 corp. vliegen. Is te regelen met airport. PM of bel me even.

FD
 
Terug
Bovenaan