CPL bij EATA

Foxtrot

New member
Ik ben van plan om dit jaar te starten met mijn CPL. Aangezien ik het moet combineren met een "normale" baan zoek ik dus een manier om dit via Distance Learing te gaan doen.
Mijn praktijk wil ik later gaan doen in de VS.
Ik weet dat er een aantal mogelijkheden zijn om dit te gaan doen en ik ben terecht gekomen bij de European Aviation Training Academy www.eata.be en dat ziet er wel aardig uit.

Mijn vraag : kent iemand deze school of heeft er wel eens van gehoord ?
 
Ik neem aan dat je je Cpl bij een engelse school in de usa wil doen? In principe is het zo, dat je de cpl moet doen bij die autoriteit waar je de atpl theorie hebt gedaan. Je kan wel de Caa ( engelse Ivw) vragen of zij de atpl theorie van belgie accepteren.
 
Dank voor de reacties, maar ik wil de (CPL) theorie dus via distance learning gaan doen en in principe hoef/wil ik geen ATPL gaan doen.
Ik begrijp intussen wel dat het misschien toch wel interresant is om ATPL te gaan doen.
 
Helaas geen ervaring met EATA.

Wel weet ik datwat Pontius zegt niet per definitie waar is. De Engelse CAA accepoteerd elke DL ATPL van elke JAA staat.
Of dit ook vorr andere landen geldt durf ik niet te zeggen.
 
Ja, dat heb ik, maar wel onder voorwaarden.
Het komt erop neer dat:

- UK state of issue is
- NL medical converteren,
- alle landen waarin gelest wordt moeten full JAA-member zijn
- Prior agreement met UK.
Ze zeggen wel dat als aan alle voorwaarden voldaan is, dat ze dit geven.
- prior agreement van land waarin je traint (spanje, NL, whatever)
- Voor DL ATPL in NL is vanwege een overeenkomst geen toestemming van NL nodig vooraf.
Voor IR en ME geldt: toevoeging op brevet, dus ook hier geen toestemming vooraf nodig.

Volledige tekst e-mail:
Dear Mr xxx

Thank you for your e-mail dated 2nd March 2004.

As you are currently the holder of a UK JAR-FCL PPL(A), the UK is the State
of Licence issue. You state in your e-mail that it is your intention to
train towards a professional licence in other JAA States. Firstly, you need
to establish who will be the State of Licence issue, the UK or another JAA
State such as Spain or the Netherlands where you may well undertake your
training.
JAR-FCL 1.065 as detailed in LASORS mentions that training and testing
completed in other JAA Member States may be allowable subject to a prior
agreement between the Authorities of the JAA Member States concerned.
However, some JAA States are still insisting that all requirements are met
in one State.

If the UK is going to be the State of Licence issue then we will generally
accept training and testing completed in other full JAA Member States
providing there is an agreement and that we are satisfied that ALL training
and testing is in accordance with JAR-FCL.
We have received other enquiries on this subject but mainly from individuals
who wish to complete their training in one other JAA State and not several
like you intend. I am assuming that you wish the UK to be the State of
Licence issue, therefore before you commence your training there are a
number of issues that you need to be aware of.

1. There is a procedure to convert your Dutch JAR-FCL Class 1 Medical
certificate to a UK issued JAR-FCL Class 1 as detailed on our medical
departments website, see link below.

http://www.caa.co.uk/srg/med/default.asp?page=2576

2. If you intend to complete your CPL(A) modular course in Spain you will
need an agreement between the UK CAA and the Spanish Authority. We would
have no objection to this if we are the State of Licence issue but would
need written confirmation from the Spanish agreeing to this arrangement. If
you intend to complete your CPL(A) modular course in the US then this will
need to be at a JAA approved FTO, and not an FAA approved school.

3. If you intend to complete your ATPL theory in the Netherlands then again
if we are the State of licence issue, we would accept a valid pass in the
JAR-FCL examinations. We have an arrangement with the Dutch Authorities that
we will not require their permission, they are in agreement as long as we
are the State of licence issue.

4. The IR and ME will be classified as additional ratings once you have been
issued with a JAR-CPL(A) therefore these may be completed in any other fully
approved JAA member State. The MCC can either be taken as part of an JAA
approved type rating course for a multi-pilot type or a standalone approved
course.

As mentioned earlier, the above is based on the UK being the State of
Licence issue, however If you intend to have your licence issued by another
JAA Member State then an agreement will need to be made with those States
where you complete your training to ensure that they at the end of the day
be willing to issue your licence.

I hope that the above has answered your enquiry.


Greetz,

JC
 
Ik zou voor de ATPL theorie gaan. Tenminste als je ooit iets wilt gaan doen met het beroepsbrevet. Bij airliners wordt je niet aangenomen zonder frozen ATPL en ook voor de iets zwaardere General Aviation vliegtuigen is een ATPL verplicht.

Goede ervaringen zijn er met CAE Hoofddorp voor wat betreft de theorie, prettige sfeer en goede resultaten.
 
Terug
Bovenaan