CPL ATPL theorie

puinhoop

New member
Hallo allemaal,

Kan iemand mij ook vertellen als je en CPL wilt gaan halen je theorie ook kan halen bij een vliegschool met eventueel geleende boeken (of gekocht via marktplaats of Ebay) of dat je aangewezen bent op scholen zoals ORBIT enz.

alvast bedankt
 
Hallo allemaal,

Kan iemand mij ook vertellen als je en CPL wilt gaan halen je theorie ook kan halen bij een vliegschool met eventueel geleende boeken (of gekocht via marktplaats of Ebay) of dat je aangewezen bent op scholen zoals ORBIT enz.

alvast bedankt

Je moet wel een vliegschool hebben, die je aanmeldt bij het CBR. Je kan niet zelfstandig bij het CBR aankloppen en zeggen dat je een examen wilt gaan afleggen. Wat scholen als ORBIT ervan vinden dat je al boeken hebt, weet ik niet. Ze moeten natuurlijk er ook iets aan verdienen.
 
Ik denk dat je het via een erkende (theorie)school moet doen ivm de verplichte klassikale lessen (10% geloof ik). Die kan een gewone vliegschool je niet zomaar geven.
 
Je zou is even in de JAR-FCL moeten kijken, maar meen dat als je CPL wilt doen, je de opleiding moet volgen bij een erkende FTO.. je kan meen ik niet zomaar je ATPL theorie zelf leren, en je bij 't CBR inschrijven.. je hebt natuurlijk wel distance learning, maar dan nog moet je klassen uren maken...

maar kan er naast zitten hoor...
 
Terug
Bovenaan