chaos&order
New member
Heren en dames,
Ik had laatst een gesprekje met iemand m.b.t. de spoiler deflection op de 737(NG).
In het FCOM staat: "When the control wheel is displaced more than approximently 10 degrees, spoiler deflection is initiated".
Ja leuk, maar kunnen we dit ook daadwerkelijk ergens zien?
Bovenop de control wheel staat wel een schaal verdeling, maar de 10 die daar opstaat (weerszijden) geeft zo'n beetje full deflection/aileron, dus dat zal hm niet zijn.
Kan het kwaad als de spoilers omhoogstaan bij b.v. een x-wind T/O?
Wie o wie schijnt een helder lichtje op dit onderwerp?
Gegroet C&O
Ik had laatst een gesprekje met iemand m.b.t. de spoiler deflection op de 737(NG).
In het FCOM staat: "When the control wheel is displaced more than approximently 10 degrees, spoiler deflection is initiated".
Ja leuk, maar kunnen we dit ook daadwerkelijk ergens zien?
Bovenop de control wheel staat wel een schaal verdeling, maar de 10 die daar opstaat (weerszijden) geeft zo'n beetje full deflection/aileron, dus dat zal hm niet zijn.
Kan het kwaad als de spoilers omhoogstaan bij b.v. een x-wind T/O?
Wie o wie schijnt een helder lichtje op dit onderwerp?
Gegroet C&O