Ik heb laatst een mailtje gehad van Condor waar toch wat andere bedragen in staan dan in Oboema zijn post. De bedragen zijn een stuk lager dan +/- 4900 euri.
Onder het Air Berlin contract ga je een stuk minder verdienen dan onder het LH contract. (een reden voor mij om niet te gaan). Ik had laatst gerekend en kwam met 50 hrs vliegen per maand op ongeveer 3700 euri uit.
Zal nog even de email opzoeken en hier posten, dan heb je de info.
succes met het gesprek iig!
Viper1983
Die 3700 Euro mag ik wel aannemen dat dat netto is?
Oboema
Het zou me verbazen als Condor DEC aanneemt. Wat is de time to command?
regards
FC
Condor neemt vanaf februari DEC aan. En wat Viper al schreef tegen een fooi (de bedragen die ik eerder genoemd heb zijn de Lufthansa KTV salarissen). Het is een soort uitgekleed Air Berlin contract. Dat er mensen op af komen verbaasd mij, maar ze komen. Bij Condor vlieg je eerst 757 en na ongeveer een half jaar wordt je uitgechecked op de 767.
Grundgehalt CPT (1e Stufe): € 4.223,-. Hierbovenop komt tot 70 vlieguren een bedrag van € 21,85 (waarover belasting betaald moet worden) + € 12,44 (belastingvrij).
Overuren vanaf 70 uur tot 85 uur worden beloond met € 37,59 (belastingplichtig) en € 12,44 (belastingvrij).
Vanaf 85 uur krijg je € 69,88 (belastingplichtig) en € 12,44 (belastingvrij).
Ter vergelijk: een 1e Stufe KTV CPT bij Condor krijgt als basis € 9.200,-. Zonder uurvergoeding, maar met overuren vanaf 79 gevlogen uren.
Ik heb maanden gevlogen van 50 uur en maanden van 95, de meeste maanden kom je zo rond de 70 a 80 uur uit. Dus reken maar uit.
Na 5 jaar is het Grundgehalt € 4.944,00, na 10 jaar € 5.845,25 na 15 jaar € 6.746,50 na 20 jaar € 7.647,75 na 25 jaar € 8.549,00 en na 27 jaar de laatste Stufe € 8.909,50. De uurtoelagen en overuren blijven ongeveer gelijk.
Je zit, als je CPT wordt, voorlopig naast FO's met meer vliegervaring en (veel) hogere salarissen. Volgens velen wordt dit een onwerkbare situatie.
Verder heeft Condor vanaf volgende maand helemaal niks meer te maken met LH, dus droom niet stiekem van de 747 of 380. Daarvoor zijn geen mogelijkheden meer voor mensen met een nieuw contract.
De Lufthansa ID-reisregeling geld dan ook niet meer.
Stationering wordt FRA.
Succes