Computergebruik tijdens opleiding

FP_DMaus

New member
Mensen!

Kan iemand mij vertellen in hoeverre je een computer nodig hebt tijdens je opleiding? Sowieso neem ik wel een PC mee, maar ik zit er aan te denken om over te stappen naar Apple.
Goed idee? Of moeten we programma's gaan gebruiken die stiekem toch alleen op Windows werken?

Gegroet,
Maurice
NLS AI0906
 
Ja, nodig. Veel (goede) boeken zijn te downloaden, primair heb je 'm nodig voor communicatie met andere leerlingen, airwork en het oefenen van de online database vragen. Apple, windows of Linux is allemaal prima (vwb Linux kan ik Ubuntu 8.10 erg aanraden, kost je niks, werkt overal op, mega snel en makkelijk en simpel te proberen vanaf een bootable cdrom). Zou wel voor laptop gaan (nieuwe macbook is erg geil), kan ie makkelijk mee naar Portugal etc.
 
Ik draai Vista op mijn Dell M1330 laptop, maar ben nog geen programma tegengekomen dat het niet doet daarop (en wel op m'n XP desktop). Stabiel OS bij mij, maar net als elke windows wordt ie naar verloop van tijd steeds trager en trager (afhankelijk wat je ermee doet). Daar heb je met apple en linux geen last van. Je kan Dell's ook met alleen Ubuntu bestellen, op flightsim en geavanceerde macro excel sheets na draait alles daar op (en voor die excel is ook nog wel een oplossing te vinden).

Voor de studie heb je eigenlijk niet meer nodig dan een browser en een office applicatie (open office doet het ook prima), dus zowel windows, apple als linux is prima daarvoor. Voordeel van apple is dat je tegenwoordig ook windows erbij kan installeren (al moet je dat wel kopen dan), linux draait er natuurlijk ook op (daar is apple OS op gebouwd). Logboek programma's schelen nog wel, die heb je meestal alleen voor windows, alleen voor apple en heel soms voor allebei.
 
Hehe Fokker 50 CBT werkt anders mooi niet op vista 64 bits. (en nog een hele lijst andere programma's) Als je geen 64 bits nodig hebt, is er ook geen reden om over te stappen of vista!
 
64bit heb ik niet, Vista zat standaard al bij het schoottopje en doet het prima. Als je de visuele instellingen aanpast is het identiek aan XP, alleen zijn een aantal dingen zoals netwerk wat makkelijker geworden. Verder maakt het weinig uit in vergelijking met XP.
 
Terug
Bovenaan