COMPASS

rmoller

New member
ik heb deze test gevonden op internet: http://www.testprepreview.com/compass_practice.htm

komt dit een beetje overeen met de compass test die ze bij bv epst gebruiken?
en hoe belangrijk zijn de voorbeeld testen over comma's, grammar en sentence correction? mijn fysica en wiskunde zijn goed, maar in talen ben ik niet de beste...Ik kan wel maklk engels lezen, luisteren, spreken, maar schrijven of verbeteren gaat een beetje moeilijker....zeker als ik een tijdje geen engels heb gesproken (door in belgie te wonen), maar als ik in een engelse omgeving zit gaat het snel vooruit...En ligt dat aan mij of zijn die wiskunde vragen ongelooflijk maklk (mits je potlood en papier hebt om het uit te rekenen)


Groeten
 
Die site is VELE malen uitgebreider dan de test van de EPST.

Er komen geen taaldingen in voor, flink wat hand-oog coordinatie (2 vd 6 testen), een paar simpele rekensommetjes, een geheugentestje, een ruimtelijk inzicht test en een multi-task test.

Ik ben er 19 juni nog geweest, m'n ervaringen staan op m'n blog :)
 
IPAS

IPAS

Hoi rmoller

Op de EPST kennisbank op Airwork staat wat basale informatie over voorbereiding voor de selectie. Zelf vond ik de IPAS test van EPST een goede voorbereiding voor de COMPASS test. IPAS scores zijn een redelijke afspiegeling van je mogelijkheden bij COMPASS.

De IPAS test werd voorheen tegen betaling door EPST aangeboden als voorbereiding op COMPASS maar is nu gratis.

Zie: http://www.nitex.nl/apst/

Veel succes, groeten,

Clown
 
dankje voor de info...nog een vraagje, is de compass test een goeie weerspiegeling van eventuele andere ingangstesten bij andere vliegscholen?

ik heb juist de ipas gedaan, alles was good, en recall excellent (weet precieze scores niet meer), vraagje: kan je bij de shortmemory testen luidop praten? want dat helpt ongelooflijk bij mij.....
 
Als je alleen in die kamer zit kan je praten wat je wilt, maar er is plek voor meerdere mensen en als die er ook zijn dan is het heel irritant voor de anderen als jij jouw dingen gaat opzeggen terwijl zij zich ook proberen te concentreren.
 
Alles kan, maar stel dat je uiteindelijk op de opleiding of zelfs in de cockpit terecht komt. Dan kan je ook niet alles wat je moet onthouden hardop opnoemen. Ik zou je dus aanraden om het opnoemen stil in jezelf te doen. En je hoeft echt niet excellent te scoren, zeker niet als je goed scoort op de andere onderdelen.

Maar als je echt moeite hebt, oefen het dan komt het vast goed.

Oja. Elke opleiding heeft zijn eigen selectie. Ze meten vaak wel dezelfde aspecten maar niet allemaal op dezelfde manier. De NLS selectie (NASS) is bijvoorbeeld meer hands-on (vliegen van een opdracht/missie) dan die van EPST waar vaardigheden meer los van elkaar worden getest. Hoe dan ook zou ik je aanraden om elke selectie goed voor te bereiden, ongeacht hoeveel selecties je daarvoor al hebt gedaan.

Succes!
Clown
 
Terug
Bovenaan