Hallo allemaal. Graag argumenten waarom men voor de één of de ander zou kiezen.
Doel is regelmatig lange trips te maken (ongeveer 600nm) met 3 personen en bagage. Beide toestellen zijn goede reiskisten, snel en kunnen beide meer dan voldoende gewicht meenemen.
Cirrus met 310 PK wat sneller maar verbruikt ook iets meer. de Cirrus zijn doorgaans jongere toestellen met moderne avionics. Toestellen zijn rond de 6 jaar tot 4 oud die ik in het vizier heb. Prijs is toch al gauw 50.000 tot 70.000 hoger.
De TB 20 is rond de 11 jaar.
Comfort voor passagiers vind ook wel een belangrijk argument.
Volgens mij zijn er ook geen grote verschillen in de jaarlijkse en periodieke kosten.
Wat de marktwaarde gaat doen van beide toestellen? geen enkel idee. Ik denk dat de Cirrus, jonger, wat beter in de markt ligt. Maar misschien zit er helemaal naast.
Qua vliegeigenschappen heb ik het vermoeden dat ik op de cirrus wat sneller los bent en minder complex is dan de TB 20.
Iemand suggesties?
Doel is regelmatig lange trips te maken (ongeveer 600nm) met 3 personen en bagage. Beide toestellen zijn goede reiskisten, snel en kunnen beide meer dan voldoende gewicht meenemen.
Cirrus met 310 PK wat sneller maar verbruikt ook iets meer. de Cirrus zijn doorgaans jongere toestellen met moderne avionics. Toestellen zijn rond de 6 jaar tot 4 oud die ik in het vizier heb. Prijs is toch al gauw 50.000 tot 70.000 hoger.
De TB 20 is rond de 11 jaar.
Comfort voor passagiers vind ook wel een belangrijk argument.
Volgens mij zijn er ook geen grote verschillen in de jaarlijkse en periodieke kosten.
Wat de marktwaarde gaat doen van beide toestellen? geen enkel idee. Ik denk dat de Cirrus, jonger, wat beter in de markt ligt. Maar misschien zit er helemaal naast.
Qua vliegeigenschappen heb ik het vermoeden dat ik op de cirrus wat sneller los bent en minder complex is dan de TB 20.
Iemand suggesties?