China: airlines of the future.

Branson

New member
Beste luchtvarenden en niet-luchtvarenden,

China is booming, veel vliegtuigen gezocht, gekocht, gehuurd, maar ook cockpitpersoneel is nodig om de verwachte groei aan te kunnen.
Wellicht dat er mensen zijn die het daadwerkelijk geprobeerd hebben daar, ik bedoel niet HongKong, en hun ervaringen willen delen.
Er blijken wel al Brazilianen te kunnen beginnen dus waarom geen Hollanders?!
Er zijn nog genoeg werkzoekenden onder ons. Even een bridgecourse kopen en hup, naar China.;)
Succes.
Hieronder kopie van een persbericht.


Chinese airline hires 40 Brazilian pilots

BEIJING : China's Shenzhen Airlines has hired 40 Brazilian pilots, one of the largest foreign batches to be employed in the Chinese aviation industry, state media said.

They will be paid triple the salary of Chinese pilots, which amounts to a little more than what they were getting in Brazil, the Beijing News quoted Shenzhen Airlines' vice president Zhang Pei as saying, without giving figures.

The pilots had all been laid off from their airline in Brazil, the report said.

To cope with a steadily worsening shortage of pilots, China last year began allowing Chinese airlines to employ foreigners to fly their planes.

Some of the major airlines, such as Air China and Shanghai Airlines, have this year hired foreign pilots or announced their intention to do so, but the numbers have been very small.

China's commercial airlines currently employ about 11,000 pilots but experts have warned the number needs to increase fast to cope with a rapid expansion of the nation's aviation industry.

The Civil Aviation Flight University of China, the nation's major training school for commercial airline pilots, graduates a maximum of 600 pilots a year.

But based on the delivery of new aircraft, industry experts have estimated that China currently needs up to 1,600 new pilots every year.
 
lees effe dit bericht goed.

deze mensen worden 3x zoveel betaald als de chinese collegas, wat overeenkomt met hun oude salaris..
tel maar uit dat het 3x nix is..

china is een communistisch land, waar er dus geen hoge salarisen worden uitbetaald, vlieger zijn in china is een voorrecht, die gasten komen met 800 US per maand naar huis. en leven daar goed van.

volgende uit het bericht, het zijn ervaren jongens, komen denk ik van varig.

nogmaals, in china kan je goed geld verdienen maar kom dan als capt op een goed contract.

onderschat vliegen on china niet, beijing en shangai zijn goed te doen, maar ga je naar kleine schijtvelden sta je er alleen voor.
 
KLIKO zei:
lees effe dit bericht goed.


volgende uit het bericht, het zijn ervaren jongens, komen denk ik van varig.

nogmaals, in china kan je goed geld verdienen maar kom dan als capt op een goed contract.

Ik dacht ook al dat ze bij Varig vandaan zouden komen.
In mijn omgeving wordt nog altijd gezegd dat China geen optie is voor lowtimers. Ook ervaren vliegers die ik ken prefereren HongKong en niet China.
 
Ben ongeveer zes maanden per jaar in China. Vlieg n privé-jet. Las laatst ergens dat de Chinese overheid niet wil toegeven dat er buitenlandse piloten in dienst zijn bij Chinese maatschappijen. Er stond verder dat het nog steeds voor maatschappijen moeilijk is om buitenlandse piloten aan te nemen. In hoeverre het waar is, geen idee. Tevens groeit China zo hard, dat als bovenstaande waar is, het bijna onmogelijk wordt om dit vol te blijven houden. Voor de liefhebbers, een grote vlieg school in Beijing is wanhopig op zoek naar instructeurs.
$21000 per jaar, huisvesting (hotel) wordt voor je betaald.......

Vliegen in China is best geinig maar zoals eerder gezegd verwacht weinig service (vooral privé-jets). Beijing heeft een maand geleden eindelijk een eigen FBO geopend, voor heen was er niets.

Groeten uit Beijing.
 
KLIKO zei:
deze mensen worden 3x zoveel betaald als de chinese collegas, wat overeenkomt met hun oude salaris..
tel maar uit dat het 3x nix is..

volgende uit het bericht, het zijn ervaren jongens, komen denk ik van varig.

nogmaals, in china kan je goed geld verdienen maar kom dan als capt op een goed contract.

Ik ken een hoop Braziliaanse vliegers die hier Azie werken. Voor allen is de motivatie de ontzettende lage salarissen die in Brazilie aan piloten wordt betaald. Als Shenzen Airlines dus een salaris betaald wat overeenkomt met hun oude salaris dat is dat zeker niet een vetpot.

Overigens had Shenzen Airlines al een aantal niet chinese vliegers in dienst. Twee daarvan zijn onlangs bij mijn bedrijf begonnen vanwege de lage salarissen in Shenzen. Buitenlandse vliegers daar krijgen niet echt een marktconform salaris voor zover ik weet.
 
Terug
Bovenaan