Even een pluim voor Immortal.
Het stuk boven de streep (i.e. de praktijk) is veelal wel los te krijgen van een vliegschool. Hoewel je nog wel eens tegen verborgen kosten aanloopt, zoals inschrijfkosten en dergelijke....
Ook de kosten voor landingen is vaak slecht inzichtelijk te krijgen.
Echter het stuk onder de streep (i.e. de theorie en andere kosten...) Ik ben nog geen school tegen gekomen die daar een redelijke begroting voor af geeft.
(Let op, dan heb ik het dus wel over wat ze publiceren op hun website.)
Maar goed, 50 uur vliegen voor 3000 euro. Dat klinkt helemaal niet slecht. Zeker niet als je bedenkt dat er veelal een opslag geld voor lesvluchten. Kennelijk geld dat bij de Katanaflyers niet.
n.b. Als je kijkt naar scholen en het maakt je niet uit om naar Duitsland te rijden, zou ik dat serieus overwegen. Landingsgelden zijn in Duitsland vaak veel lager. Reken op bedragen van rond de 4-10 euro. 10 euro is voor Nederland redelijk goedkoop bij mijn weten. Stel dat je in Duitsland 6 euro per landing betaalt. Dan scheelt dat 400 euro met de begroting van Immortel. Ik weet ook dat 100 landingen relatief weinig is. Mijn vliegleraar en ook mijn examinator gingen er van uit dat de meeste mensen rond de 150 landingen nodig hebben.
Oh, ja en bijvoorbeeld op Stadtlohn, kan je een "training abbo" afsluiten. Dat betekent dat je een vast bedrag betaalt en voor dat bedrag mag je in zes maanden tijd zo veel landingen maken als je wilt. Volgens mij is dat ongeveer 300 euro. Dan maak je uiteraard nog wel wat landingen op andere velden, maar op die manier kan die post dus nog verder naar beneden.
Onder meer in verband met die lage tarieven zien wij ook vrij veel lessers van Teuge komen om een paar T&G's te maken en gelijk even een internationale overland te doen.