Chart updates/Notams

Columbus

New member
Goedemiddag,

Wellicht wat achterhaald met alle electronische hulpmiddelen van tegenwoordig, maar zijn er mensen die wellicht weten of er zoiets bestaat als voorgedrukte chartupdates of tracings voor de papieren kaart. Dit is in de zeevaart voor de wekelijkse updates wel gebruikelijk, maar tot op heden ben ik het in de kleine luchtvaart nog niet tegengekomen. Wel erg handig en niet zo tijdrovend als het zelf passen en uitmeten van de NOTAMS e.d.

Met vriendelijke groet
Columbus
 
Meestal feb/maart.

Meestal half maart. En standaard pas meerdere dagen nadat 'ie geldig wordt. 1-2 weken voorafgaand zou toch niet zo moeilijk, denk je? En graag dit jaar ook meteen de kaart wat beter controleren zodat we niet meer zo hoeven te knoeien met de pen voor de amendementen, direct na het uitkomen.
 
Meestal half maart. En standaard pas meerdere dagen nadat 'ie geldig wordt. 1-2 weken voorafgaand zou toch niet zo moeilijk, denk je? En graag dit jaar ook meteen de kaart wat beter controleren zodat we niet meer zo hoeven te knoeien met de pen voor de amendementen, direct na het uitkomen.

Ik heb laatst ergens gelezen dat hij dit jaar pas in april komt, maar ik kan het niet meer terugvinden. Hij is meestal inderdaad pas te koop op de dag waarop hij geldig wordt, maar als je hem een paar weken van tevoren bestelt op de site van de drukker ligt hij ook precies op die dag in je brievenbus. Heb je inderdaad niks aan als je die dag 's morgens wilt vliegen en de avond ervoor de vlucht wilt voorbereiden.
 
Ik heb laatst ergens gelezen dat hij dit jaar pas in april komt, maar ik kan het niet meer terugvinden. Hij is meestal inderdaad pas te koop op de dag waarop hij geldig wordt, maar als je hem een paar weken van tevoren bestelt op de site van de drukker ligt hij ook precies op die dag in je brievenbus. Heb je inderdaad niks aan als je die dag 's morgens wilt vliegen en de avond ervoor de vlucht wilt voorbereiden.

De AIRAC effective dates voor dit jaar rond die tijd zijn 7 maart of 4 april. Welke het dit jaar wordt heb ik ook niet meer kunnen vinden.
 
Terug
Bovenaan