CFI // VO ????

The Hardy Star

New member
Een vraag vor de instructeurs op het forum ,

Kunnen jullie mij wat infi geven over het volgen van een opleiding tot CFI, zoals het lang het duurt, waar jullie het gedaaan hebben, kosten enz.

Ook heb ik wat vragen over hoeveel je dan kan werken en of er dan wel werk als instructeur is na de opleiding en hoeveel je dan ongeveer kan verdienen.

Maw ongeveer alle informatie over de opleiding en toekomst als je klaar bent , alvast bedankt

T.H.S.
 
Je kan niet opgeleid worden tot CFI. Wel tot FI. De opleidingen in Nederland zijn onredelijk duur. Ik weet van een aantal vrienden dat ze het in de UK gedaan hebben. De prijzen zijn daar vele malen redelijker. Werk vinden als FI is momenteel niet zo makkelijk, zeker niet als je er net mee begint omdat je dan aan een aantal restricties vast zit.

Veel succes
 
Investeer het geld dat je wilde uitgeven voor opleidng FI aan een fatsoenlijke type-rating, tenzij je natuurlijke de geboren instructeur bent en altijd wilt blijven!

ik had binnnen 4 weken een baan.

Voor 1 okt 2002 hebben veel mensen nog ff hun instructeurs papieren gehaald. Ik denk dat er op dit moment veel werkloze en/of weinig uren vliegen instructeurs rondlopen!

zoals Robbie al zei: een nieuwe instructeur heeft te maken met nogal wat restricties.
 
Badankt voor de reacties ,

FI is dus geen goed idee blijkt , maar om te reageren op het idee van een type rating welke zouden jullie dan adviseren en waar en over hoeveel geld praten we dan ?

Alvast bedankt

THS
 
Kijk op flightinternationaljobs.com (oid) en turf dan het aantal TR's per type af. (Een donkerbruin vermoeden dat je op 737NG of A320 uitkomt als meest voorkomende) Kost ergens tussen de 15.000 en 25.000 euro, even rondshoppen bij de sim. verhuurbedrijven voor de juiste prijzen. Nadeel is wel dat je nog TG's moet doen.
 
Robbie zei:
Je kan niet opgeleid worden tot CFI. Wel tot FI.

Wat is het verschil dan tussen een Certified Flight Instructor en een Flight Instructor?

Bij Delta Connection Academy is er bijv. een programma voor CFI, is dit dan anders dan FI?
 
hmm, zou best kunnen hoor capt. Kebab, alleen is er dan een groot verschil tussen deze twee? CFI en FI?
 
CFI is idd de FI versie van de FAA, in JAA land staat dat voor Chief flight instructor geloof ik. Via Delta kan wel interessant zijn maar eigenlijk alleen als je daarna ook met een leuke werkvergunning kan blijven om FAA/JAA training te geven aan de eigen academy.

Het geld dat ik totaal kwijt was aan mijn opleiding JAA FI was ong alles bij elkaar 8-9000euro, maar was wel in 4weken klaar in Florida bij EFT in ft pierce en had er nog een leuke vakantie aan overgehouden. Tenzij je echt instructeur wilt zijn omdat je dat als diepte investering ziet en/of gewoon leuk vindt kan je wellicht je kansen op succesvolle airline baan beter vergroten door idd in een type te investeren. Heb ergens gelezen op het PBB dat Flugschule Berlin type 737NG plus 100uur aanbiedt voor 22000euro? A320 is nu beter maar kijk eens even.

Als je FI wilt zijn moet je echt proberen 100uur erbij te krijgen als instructeur anders zit je idd met nogal wat restricties en juist zonder die restricties ben je als FI (instrument) erg interessant. Markt zit namelijk vol met restricted FI's en dan wordt het moeilijk om zowiezo die 100uur te krijgen..

succes!
 
Kijk eens rond in de UK. Ze zijn daar erg redelijk. En daar bedoel ik niet alleen de prijs mee.

Succes
 
als je op safe wilt spelen en snel klaar wilt zijn, informeer eens bij european flight training in ft pierce florida wwww.eft.com geloof ik, approved by UK CAA en volledig JAA. voor mij practisch \, goedkoop en bijzonder geslaagd. Wat wellicht beter is idd in Engeland iets te vinden en dan liefst waar je als instructuer kan blijven na afloop voor minstens 100uur. Als ze jouw geld willen kan je daar wellicht mee onderhandelen..

geloof dat www.whitewingseurope.be ook een FI opleiding verkoopt voor weinag, waarbij je ook 100ur les mag geven na afloop. (Daar doe je wellicht een paar maanden over maar toch). Zit in Antwerpen dus wellicht niet zo gek ver weg, maar weet niet of je dan in 4weken non-stop klaar kan geraken..
 
Ter info:

Op 4 oktober begint Aero Madrid (Spanje) met een FI (A) cursus in de Engelse taal.

Mocht je belangstelling hebben dan kun je mij te allen bellen & mailen voor meer informatie.


Ik doe namens Aero Madrid in de Benelux de vertegenwoordiging van alle modulaire opleidingen (EAA de integrated).

Sebastiaan
 
Ik zie de prijsverschillen in FI opleidingen steeds kleiner worden. (T.O.V. airmed.es bijv.) Met name bij S&T hebben ze een leuke all-in prijs. Zijn er nog mensen die gaan starten dit jaar? Hoe verloopt de markt voor FI's?
 
geloof dat www.whitewingseurope.be ook een FI opleiding verkoopt voor weinag, waarbij je ook 100ur les mag geven na afloop. (Daar doe je wellicht een paar maanden over maar toch). Zit in Antwerpen dus wellicht niet zo gek ver weg, maar weet niet of je dan in 4weken non-stop klaar kan geraken..

Ik weet niet of het veranderd is maar toen ijk klaar was met de JAA ATPL theorie bij CAE Hoofddorp wilde ik en een aantal ook bij WWE onze praktijk doen en vervolgens het frozen ATPL in de zak steken. Vraag even na of het IVW dit tegenwoordig wel toestaat.

Gunther B. is daar de "leader" volgends mij. Zag er allemaal goed uit, maar uiteindelijk naar UK gegaan omdat het IVW dat wel toeliet.
 
Terug
Bovenaan