Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat is nu het werkelijke voordeel van een Cessna 172 Diesel versus een conventionele motor?
Ja je hebt minder pk's, maar door de turbo zou je die pk wel langer (hoger) moeten kunnen gebruiken.. Toch? Daarnaast heb ik ook begrepen dat naast de lagere brandstofprijs het verbruik ook nog eens minder is.
Tanken is altijd weer grappig, als je aan de tower meld dat je Jet fuel nodig hebt, wordt het altijd een aantal keer teruggelezen.
Jet A (aka avtur) is a fine fuel for turbines as its very name signals, not for internal combustion engines.
Aviation diesel engines violate the KISS principle so much that SMA's and Thielert's demises are easily explained by the fact that the fundamental technology is inappropriate (SMA being artificially and temporarily kept alive by its state-owned parent for face-saving reasons).
An obituary for aviation diesel engines?
Certainly for 4-stroke ones, the jury is still out for 2-stroke ones.
bron
Diesel intressant voor de luchtvaart? Zeker weten!
Mits ze natuurlijk wat betrouwbaarder worden.
De Gemini 100 en 125 zijn gebaseerd op het principe van de Junkers Jumo dieselmotoren die in de jaren dertig van de vorige eeuw ontwikkeld werden.
Products
Innodyn Turbines: An IntroductionInnodyn will offer a number of Turbines to meet the experimental pilot’s needs. While every model is based on Innodyn’s core Turbine design, each is optimized to provide the strongest performance. When development is complete, Innodyn’s projected product line is expected to include turbines ranging from 165hp to 255hp.
Our Turbines weigh no more than 188 pounds and are designed for output speeds of 2,000; 2,250; 2,500; 2,750; 3,000; and 3,600 RPM. We recommend the use of 2,750 RPM for fixed-wing aircraft applications.
Hoog vliegen levert weer een hogere TAS op waardoor je dan op een 16 liter/u komt
A Turbine Mooney! Planemaker, RR Sign Agreement For Joint Project
Sat, 02 Aug '08
New Powerplant Offers Fuel Alternative For GA
Mooney Airplane Company announced Friday at AirVenture that the company has entered into a joint engineering project with Rolls-Royce, to explore the use of the newly-announced RR500 turbine "to complement the current Mooney product line."
Mooney's participation in the General Aviation Manufacturers Association's Future Avgas Strategy and Transition (FAST) Plan and Mooney's experience in building high-performance airframes make the two companies logical partners for the new project.
The benefits of developing the RR500 to power a four-place aircraft include improved global fuel availability in emerging markets where 100LL is scarce to non-existent.
"The RR500 turbine introduced this week by Rolls-Royce represents the next step in our exploration of alternative fuel power for personal aircraft," said Mooney President and CEO Dennis Ferguson. "The rugged Mooney airframe is uniquely suited to accept the power of the Rolls-Royce engine and we're very excited about working with Rolls-Royce to examine to the possibility of bringing a Jet-A powered Mooney turboprop to the market in the future."
Mooney believes that an affordable turbine-powered four-place aircraft is an important segment of the market that is being overlooked. Such an aircraft configuration fills two growing voids in the market. First, a four-place turboprop represents a logical step for the tens of thousands of pilots now flying high-performance piston aircraft because the transition to flying a small turboprop will require no special type rating or unusual insurance requirements. Second, a Jet-A powered turbine provides the basis of a product that has global appeal.
More details will follow in the coming months as Mooney and Rolls-Royce work together to expand the scope of the engineering project and refine what the configuration of such an aircraft will be.
M.i. een verkeerde stelling maar desondanks begrijp ik wat je bedoelt...
Een hogere TAS geeft alleen maar een lager verbruik per afgelegde afstand.
Waarom een diesel dan minder gaat verbruiken op hoogte vraag ik hierbij
aan de heren technici die er voor gestudeerd hebben, voordat ik m'n handen brand... :rt:
grtz VanFan
Het verbruik van een Cessna bij 100kts ligt rondt de 22 liter/u. Hoog vliegen levert weer een hogere TAS op waardoor je dan op een 16 liter/u komt.