CD ROM ATPL examenvragen

Brace 4 Impact

New member
Beste Airworkers,

Ik ben op zoek naar een goede CD ROM met ATPL examenvragen, liefst een beetje recent.
Uiteraard ken ik de database van Bristol maar ik zoek iets dergelijks op schijf zodat ik ook vragen kan oefenen als ik off line ben.
Ik heb wisselende verhalen gehoord over de CD ROM van Oxford Aviation. Iemand enige ervaring?
Gaarne uw reacties...
 
Wat zou er mis zijn met de CD ROM van Oxford Aviation. Ik gebruik die momenteel, dus als daar problemen zouden mee zijn hoor ik het graag :)
 
Ik heb ondertussen de helft van de vakken afgelegd en ben zeer tevreden over de vragen van de CD ROM Van Oxford Aviation. De vragen komen ongeveer letterlijk terug op het examen, maar de mogelijke antwoorden bij Oxford zijn wat moeilijker dan deze op het echte examen.
 
Digits,

Ben inmiddels ook in bezit van de CD ROM, ik vind hem wel makkelijk, jammer dat er alleen geen uitleg staat bij de antwoorden, wel top dat de vragen ook daadwerkelijk terugkomen op de examen!
 
Ik snap het punt van Brace 4 Impact wel.

Als je multiple gok vragen krijgt van het kaliber:
Hoeveel is 1+2+3? En de mogelijke antwoorden zijn 5,6,7,8... Tja, heb ik geen uitleg nodig.

Echter (even een ander vakgebied, economie in dit geval) als de vraag is:
Wat is een mogelijk gevolg van het optreden van deflatie?
-A- De werkloosheid neemt af.
-B- De werkloosheid neemt toe.
-C- Het BBP neemt af.
-D- Het BBP neemt toe.

Ik heb er goed over nagedacht, maar het probleem met bovenstaande vraag is, dat afhankelijk van het model dat je gebruikt, de uitkomst verschillend kan zijn. Kortom Antwoord A en B zijn allebei correct, maar allebei zijn ze alleen correct binnen een bepaald economisch model.
Als ik dan te horen krijg dat antwoord C correct is, wil ik daar wel graag uitleg bij, of minimaal een hint van: Je kunt daar en daar gaan zoeken.

Kortom alleen de eindconclusie: Dit antwoord is goed, dat antwoord is fout, daar heb je niet erg veel aan. Tenminste niet bij complexere vragen.
 
Dat is dan bij voorbaat een poep vraag. In jouw voorbeeld zijn 2 precies tegenovergestelde antwoorden goed, afhankelijk van het model dat gebruikt wordt.

Uit de vraag moet duidelijk zijn welk antwoord gevraagd wordt, anders moet de vraag afgekeurd worden. Na protest hebben dan meer mensen het juiste antwoord gegeven.

Bijvoorbeeld: als je trekt aan de stuurknuppel?
"worden de huisjes kleiner" is bijvoorbeeld 1 van de keuze antwoorden. Dan kruist er iemand aan: "worden de huisjes groter". Dat klopt ook als je maar blijft trekken en vervolgens overtrekt, zullen de huisjes weer groter worden. Uit de vraag moet dus duidelijk zijn wat de situatie is.:)
 
Dat is dan bij voorbaat een poep vraag. In jouw voorbeeld zijn 2 precies tegenovergestelde antwoorden goed, afhankelijk van het model dat gebruikt wordt.

Uit de vraag moet duidelijk zijn welk antwoord gevraagd wordt, anders moet de vraag afgekeurd worden. Na protest hebben dan meer mensen het juiste antwoord gegeven.

Bijvoorbeeld: als je trekt aan de stuurknuppel?
"worden de huisjes kleiner" is bijvoorbeeld 1 van de keuze antwoorden. Dan kruist er iemand aan: "worden de huisjes groter". Dat klopt ook als je maar blijft trekken en vervolgens overtrekt, zullen de huisjes weer groter worden. Uit de vraag moet dus duidelijk zijn wat de situatie is.:)

Of ze worden eerst kleiner, dan weer groter, dan weer kleiner, etc etc... Hangt ook weer van de performance af :grijns:
 
Terug
Bovenaan