CBR rekenmachine

ojjo29

New member
Heeft iemand ervaring met de rekenmachientjes die ze bij het CBR bijleveren bij de examens? Het is een heel ander ding dan wat ik zelf heb.
Hoe kun je iets in het geheugen dumpen en weer gebruiken?
En waar zit de 1/x functie?
Ik mag mijn eigen machientje niet gebruiken, terwijl dat al 20 jaar oud is. Maar ik weet tenminste hoe ik er mee moet werken.
 
Naar mijn weten gebruiken ze de Casio fx-82MS (Of soortgelijk)
1/x zit linksbovenaan.
geheugendump weet ik niet, maar je kan wel 5 berekeningen terug kijken .
 
l5h2,

Koop voor 9.99 (zag 'm pas in een foldertje voor 6 euries, weet alleen niet meer welke winkel dat was).

Ze gebruiken die dingen al jaren meen ik, des te handiger dat je er thuis goed mee overweg kan, scheelt je op het examen een hoop tijd (zeker bij de reken vakken als rnav/gnav e.d)
 
l5h2,

Koop voor 9.99 (zag 'm pas in een foldertje voor 6 euries, weet alleen niet meer welke winkel dat was).

Ze gebruiken die dingen al jaren meen ik, des te handiger dat je er thuis goed mee overweg kan, scheelt je op het examen een hoop tijd (zeker bij de reken vakken als rnav/gnav e.d)

Cloudbuster, je hebt gelijk, het schijnt dat deze rekenmachine op de KLS gebruikt wordt en dat het CBR zich daaraan aanpast. Maar dat moet je maar net ff weten. Als ik het geweten had, had ik ook zo'n machientje gekocht. Maar ich habe es nicht gewusst. Anyways, het moet gezegd, ik heb een zo'n dingetje meegekregen van het CBR zodat ik er van het weekend even mee kan prutsen. Hopen dat ik er maandag zo op thuis ben dat het mijn NAV examen niet beïnvloedt.
 
ach het valt wel mee, alle rekenmachines lijken zo op elkaar.. ik zou me daar niet druk over maken. zelf altijden grafische casio gebruikt. bij examens is het omschakelen.
 
Terug
Bovenaan