Campus NLS in hoofddorp

Ingrid

New member
Hallo,
In november ga ik beginnen bij de NLS. Nou vroeg ik me af of iemand mij wat meer informatie kan geven over de sfeer op de campus. Zou ook fijn zijn om wat andere info te krijgen over bijvoorbeeld de grootte van de kamer / of er inderdaad een eigen badkamertje bij zit zoals ik ergens gelezen heb / hoe het gaat met koken enz. Maar ik zou het vooral heel fijn vinden om wat over de sfeer daar te horen. Alvast bedankt.
Groetjes Ingrid
 
Heb 4 jaar naast de campuss op school gezeten.
Ben vele malen op het campus geweest in Hoofddorp. Had daar namelijk wat klasgenoten zitten!
Had begrepen dat de sfeer een beetje afhangt met wie je allemaal op een verdieping zit, kan relaxt zijn en soms ook wat minder. Hangt ook een beetje af van je eige persoontje natuurlijk. Je zit met vele verschillende mense op een verdieping. studente, mense die werken, noem maar op...

iets van 10 flats met 5 verdiepingen. Je zit met 10 kamers op een verdieping.
Een openbare Leefruimte/keuken op iedere verdieping. dus Samen delen en heb nette leefruimte/keuken gezien en keuken waar de afvoer van verstopt was en de etens resten er nog in lagen van de dag er voor. Ligt er dus ook weer aan met wie je op een verdieping leeft en hoe men de huisregels na leeft.
Interne fietse stalling beneden. fietse zijn ook soms op de loopgange van de verdieping te vinden(bij mijn weten niet toegestaan) waardoor je, als je iets te veel gedronken hebt tijdens een feesje, je je zelf best nog wel eens kan bezeren zeg maar:biertje: ...
Als je een beetje een degelijk kamer wild hebben omdat je er een langere tijd zou zitten moet je zeker voor een C of D kamers gaan ...A en B kamers zijn goed te doen, maar om er 4 jaar te leven?...Je hebt eigen douche en toilet op elke kamer. Exacte afmetingen kan ik je niet precies vertellen maar om een indruk te krijgen bij een A kamer, met een Bed, Bank en een bureau is het behoorlijk vol zeg maar en bij een D kamer moet je een soort van huis kamer voorstellen, zeg maar 2 keer zo groot als een A kamer.(nadeel Huur is naar mijn mening iets te hoog en dit geld voor alle kamers trouwens, maar goed wat ik al zeg dit is mijn mening)
Hoofddorp zelf, vond er 4 jaar lang en vele met mij, weinig te beleven!!!
Openbaar vervoer is goed te doen, 10min met de bus naar SPL, 30min met de bus naar centrum haarlem, 5min fietse naar station. het centrum is ook 5min fietse en naar CAE is 5 Min lopen..

Heb er leuke dingen gezien en gedaan maar heb er toendertijd bewust voor gekozen om daar niet op kamers te gaan en gewoon iedere Ochtend lekker 1.5Hr te reizen met de trein(ik weet het stelde ook niks voor..). Dit omdat ik tijdens de studie genoeg jongens heb zien komen en gaan doordat het bij sommige toch iets te veel feest:yeehaa: was op het campuss...

Oo en Wil je meer weten PM 757RR dan even.
Deze heeft tot voor kort voor 2jaar op het Campus gezeten.

cheers:biertje:
 
hey ingrid,

Ik woon zelf al een tijdje op de campus en het is hier redelijk uit te houden!
Er is idd weinig te doen hier in de omgeving, maar dat kun je in amsterdam, haarlem en leiden weer een beetje goedmaken. Vanaf de campus ben je er zo!

De sfeer hangt echt een beetje van je verdiepingsgenoten af, op mijn verdieping zijn de helft van de bewoners meestal afwezig omdat zij o.a. stages lopen op andere velden.

nadeel: het is errug stil
voordeel : ze maken de keuken niet vies.

de keuken (en wasmachine waardoor je soms om 04:00 aan de beurt bent) deel je met je medebewoners en is naar mijn oordeel het enige nadeeltje aan wonen op de campus. je moet deze samen met je , soms onwillige, verdiepingsgenoten schoonhouden.

er is wel een bewonersorganisatie die een paar keer per jaar leuke dingen organiseert, verder is er de campus site (http://www.campus-site.nl/weblog/) waar de bewoners over alles en meestal niks discusieren.

Wat ik persoonlijk het leukste vind, is dat er hier allemaal mensen van verschillende disciplines (techniek, ops, vliegers en stesjes) bij elkaar komen die je vervolgens weer op de gekste plekken tegenkomt.

Ik hoop dat ik je weer wat wijzer heb gemaakt....enne ik hoor wel wanneer je je housewarming party geeft he...lol

Groet

donkey
 
Terug
Bovenaan