CAE selecties Ryan en Denim

Blackbird

New member
LS,

Zijn hier mensen die volgende maand de 22e naar Brussel mogen voor selecties bij CAE?

Volgens de laatste berichten worden er weer veel selecties gehouden voor Ryan en Denim.

Als iemand nog tips heeft voor de sim sessie dan verneem ik ze graag, wie weet heeft iemand anders er ook iets aan tzt.

groet!
 
Standaard SID met hoogstwaarschijnlijk een engine failure of iets anders waardoor je terug moet. non precision app. that's it.
voor zover ik weet letten ze meer op mcc/crm en wat minder op het technisch vliegen. Dit is voor de ryan zo, ik weet niet waar denim op let.

succes!
 
Bij Denim en waarschijnlijk ook bij Ryanair simcheck op 733.
Standaard Brussels DEP, turns, speed change, VOR appr en als laatste een ILS N-1. Zoals turning final al zegt, vooral mcc dus ondersteun indien nodig en call outs.
 
Hi Black Bird,

Ik ben de 22e ook van de partij.

Heeft er nog iemand wat info en/of tips over de ATPL vragen die men daar krijgt??

Alvast bedankt.

Virga
 
Hi Black Bird,

Ik ben de 22e ook van de partij.

Heeft er nog iemand wat info en/of tips over de ATPL vragen die men daar krijgt??

Alvast bedankt.

Virga

Vragen zijn in ATPL-examen stijl (dus multiple-choice) en gaan eigenlijk over alle onderwerpen die je destijds ook hebt moeten doen, heel breed dus. Mass & balance, systems, engines, airlaw, flightplanning. Ook wel wat rekenvraagjes. Best pittig, maar als de theorie nog een beetje in je hoofd zit best te doen. Als er nog een recruiter voor Ryanair langskomt zal die ook nog wat theorie vragen, maar dat was bij mij peanuts (verwacht wat vragen over een approach kaartje).

Note: dit is wat ik kreeg bij mijn MCC-grading combo bij CAE.
 
Jep :) Maar, ik heb nog geen contract o.i.d. gezien, ik wacht nu op een datum voor mijn TR.

Hoeveel procent zou ik niet weten, ik zat in de eerste groep die het deed en daar kwam in elk geval iedereen van de NLS door de selectie. Ondertussen zullen er nog wel een paar groepen de MCC gedaan hebben maar de resultaten daarvan weet ik niet.
 
Terug
Bovenaan